رئیس دانشگاه زنجان:

در حال حاضر موضوع سرب و روی به عنوان معضلی در جامعه مطرح است

در حال حاضر موضوع سرب و روی به عنوان معضلی در جامعه مطرح بوده و مردم دغدغه‌های ذهنی در این زمینه پیدا کرده‌اند که در این راستا پسماندهای روی در دانشگاه زنجان استخراج شده و به عناصر و فلزات قابل مصرف تبدیل می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۸۷۹۲۸
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه زنجان گفت: دانشگاه زنجان هم‌اکنون درصدد توسعه همکاری‌ها و تعاملات خود با صنعت و بخش خصوصی بوده و آمادگی لازم را در این زمینه دارد.

خلیل جمشیدی افزود: در حال حاضر موضوع سرب و روی به عنوان معضلی در جامعه مطرح بوده و مردم دغدغه‌های ذهنی در این زمینه پیدا کرده‌اند که در این راستا پسماندهای روی در دانشگاه زنجان استخراج شده و به عناصر و فلزات قابل مصرف تبدیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر پسماندهای کارخانجات روی در طبیعت رهاسازی شود به عنوان عناصر سنگین باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی و خاک شده و مشکلات زیست محیطی عدیده‌ای را به وجود می‌آورد ولی با اقدام دانشگاه زنجان این پسماندها قابل مصرف در صنعت خواهند شد.

جمشیدی اظهار کرد: فعالان صنعت روی در استان زنجان در مراجعات خود به دانشگاه زنجان از نزدیک شاهد اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه استخراج پسماندها و تبدیل آن‌ها به فلزات قابل مصرف بوده‌اند.

وی گفت: پسماندهای روی در دانشگاه زنجان استخراج شده و به عناصر و فلزات قابل مصرف در صنعت تبدیل می‌شود.

این مسئول به تعامل دانشگاه زنجان با کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: این دانشگاه هم‌اکنون روند خوبی را در توسعه ارتباط با کشورهای مختلف در پیش گرفته و چند ماه پیش دانشگاه زنجان میزبان سفیر و وزیر علوم مغولستان بود و در حال حاضر تفاهم‌نامه‌هایی در بخش معدن و کشاورزی بین دانشگاه و این کشور منعقد شده است.

وی به حضور سفیر ترکیه و هیئتی از آذربایجان در دانشگاه زنجان اشاره و تصریح کرد: کشور اسپانیا نیز هم‌اکنون خواهان برقراری ارتباط و ایجاد همکاری‌های دوجانبه با دانشگاه زنجان است.

رئیس دانشگاه زنجان عنوان کرد: در حال حاضر ایالت باسک اسپانیا آماده عقد قرارداد با دو دانشگاه از دانشگاه‌های کشورمان است که دانشگاه زنجان یکی از آن‌ها بوده و در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌ایم.

جمشیدی بیان داشت: دانشگاه زنجان هم‌اکنون با دانشگاه ترکیه و دانشگاه‌های چین تفاهم‌نامه منعقد کرده است.

رئیس دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مشکل مالی عمده مشکل دانشگاه زنجان نبوده و مشکلات اصلی دانشگاه به تعاملات و روابط دو جانبه مربوط می‌شود.

ارسال نظرات