به مناسبت گرامیداشت شهادت شهید محمدحسین فهمیده:

برگزاری یادوار شهدا دانش آموزی در شهرستان طارم

مراسم یادواره شهدای دانش آموز با همت بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه طارم در دبیرستان شبانه روزی شهید رجایی دهستان درام شهرستان طارم برگزارشد.
کد خبر: ۸۵۸۸۳۷۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، به مناسبت گرامیداشت شهادت شهید محمدحسین فهمیده مراسم یادواره شهدای دانش آموز با همت بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه طارم در محل دبیرستان شبانه روزی شهید رجایی دهستان درام با حضور دانش آموزان، فرهنگیان و مسئولین ادارات شهرستان طارم برگزارشد.

سرهنگ سعید ثاقبی رزمنده هشت سال دفاع مقدس در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموزکه در طول هشت سال دفاع مقدس جان خود را نثار انقلاب اسلامی کردند گفت: قشر دانش آموزی با این تعداد شهید به ما یاد داد که بدانیم شروع ما غدیر، اوج ما عاشورا و نهایت کار ما ظهور حضرت مهدی (عج) است.

وی تصریح کرد: این شهدا به ما درس ولایتمداری، وفاداری و از خودگذشتگی دادند، آنها ثابت کردند این راه همان راه کربلا و سیدالشهداست و درس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باید برای همیشه باقی است.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه حضرت امام (ره) فرموده اند: "این محرم و صفراست که اسلام را زنده نگه داشته است" افزود: در ایام سوگواری شهدای کربلا هستیم شهدایی که به ما درس انسانیت، اسلامیت، فهمیده شدن و ماندگاری را دادند باید در تمام مراحل زندگی ازآن بزرگواران الگو بگیریم.

ثاقبی با بیان اینکه لذت شهید شدن از بهشت هم بالاتر است اظهار داشت: شهدای احد به خداوند می گویند ما از تو بهشت نمی خواهیم فقط می خواهیم دوباره ما را زنده کنی تا دوباره در راه تو شهید بشویم بنابراین تا کسی در راه خدا شهید نشود لذت شهادت را نمی فهمد.

وی خاطر نشان کرد: ما آیات متعددی در قرآن درباره شهید و شهادت داریم، بنابراین فرهنگ شهید و شهادت اوج واژه های دینی، اسلامی و قرآنی ماست.

یادگارهشت سال دفاع مقدس به اهمیت هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: زمان جنگ همه چیز بوی خدا می داد الأن هم هست ولی کم رنگ شده است دشمن جوانان ما را با برنامه های مبتذل مشغول کرده و نمی گذارد خودشان را بالا بکشند بنابراین خانواده ها باید مواظب جنگ فرهنگی دشمن باشند و ملت آمادگی خود را در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حفظ کنند.

سرهنگ سعید ثاقبی رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به تعبیر معمارکبیرانقلاب حضرت امام خمینی (ره) که در مقام شهدا فرموده است شهید نظرمی کند به وجه الله ، و درحدیث قدسی آمده است هرکس خدا عاشقش شود او را می کشد، بنابراین خداوند متعال می فرماید: من هرکس را بکشم خون بهایش برمن واجب است و من خودم خون بهای شهید هستم.

ارسال نظرات