معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان:

650 روستای استان مشمول پرداخت زکات هستند

طبق برآورد صورت گرفته 650 روستای استان مشمول پرداخت زکات هستند که در این روستاها نسبت به تبیین و تبلیغ زکات از سوی مبلغان اقدام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۹۰۹۴
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: فریضه زکات یکی از موضوعات مورد تاکید در دین اسلام است و در بسیاری از آیات قرآنی نیز به صورت موکد به پرداخت زکات تاکید شده است.

رضا حسنلو با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان (ع) همواره در پرداخت زکات پیش قدم بودند، افزود: در همین راستا دبیرخانه شورای زکات اقدام به تشکیل کارگروه مربوط و تبلیغ زکات اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا جلسات موضوعی زکات با حضور اعضای کارگروه تشکیل و نسبت به اخذ تصمیمات مربوط اقدام شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان، بیان کرد: در این کارگروه هر یک از دستگاه‌های اجرایی به منظور تبلیغ امر زکات اقدامات مربوط را انجام می‌دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق برآورد صورت گرفته 650 روستای استان مشمول پرداخت زکات هستند که در این روستاها نسبت به تبیین و تبلیغ زکات از سوی مبلغان اقدام می‌شود، افزود: بر اساس آمار گرفته شده در شش ماهه نخست امسال 44 میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور تبلیغ بهتر فریضه دینی زکات در مناطق و روستاهای استان زنجان مبلغان نیز به بیان احکام شرعی و دینی این فریضه می‌‍پردازند، اضافه کرد: خوشبختانه همکاری مردم در این امر مطلوب بوده و طبق آمار در سال جاری 148 درصد از برنامه‌های استان در امر جمع‌آوری زکات محقق شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان افزود: ابن مبالغ برای ساخت مسجد، حوزه علمیه، حسینیه، فاطمیه، کتابخانه، غسالخانه، پل و سرویس بهداشتی و حمام در مناطق محروم روستایی هزینه می‌شود.

ارسال نظرات