رئیس پژوهشکده یقین:

مدل شکست‌خورده اقتصادغربی نبايد اجرا شود/لزوم اجرای اقتصاد قرآنی

رئیس پژوهشکده یقین با اشاره به اجرای مدل‌های غربی اقتصاد در کشور گفت: لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد و ریشه ارتباط دیپلماتیک با آمریکا قطع شد اما تفکرات و تئوری‌های آمریکایی هنوز در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۸۹۳۱۲
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حسن عباسی در جمع دانشجویان دانشگاه یزد در آستانه فرا رسیدن ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با بیان اینکه گرچه سال‌ها پیش، لانه جاسوسی در ایران تسخیر شد و ریشه ارتباط دیپلماتیک با آمریکا را زدیم اما هنوز ریشه تفکرات و تئوری‌های آمریکایی در کشور ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز مدل‌های شکست خورده غربی در حوزه اقتصاد در کشور ما اجرا می‌شود، عنوان کرد: نظام بانک از اساس فاسد و ربوی است و کسی نمی تواند اسلامیزه اش کند و رهبری نیز بارها فرمودند که اگر پدیده ربا از بانک‌های ما حذف نشود، انقلاب ما اسلامی نیست.

عباسی با بیان اینکه مدیران برخی بانک‌ها، پول‌های بانک را برداشتند و به کانادا فرار کردند، افزود: فقط اشکال از مدیریت نیست بلکه علم اقتصاد ما از اساس مشکل دارد و باید پایه‌های دانشکده ‌های علوم اقتصادی به لرزه در بیاید که ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از پول این مردم در بورس دود شد و به هوا رفت اما کسی به تئوری‌های اقتصادی و بورس ایراد نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه اجرای تئوری‌های لیبرال‌های غربی در زمینه اقتصاد، کشور را با بحران مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: عالم علم اقتصاد در کشورهای غربی، خود معترف به افول و سقوط آزاد اقتصاد خود هستند اما ما همین تئوری‌ها را به کشور خود آورده‌ایم و در حال اجرای آن هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، اختلاس‌ها و سیستم بانک و بورس و بیمه ما، همه برگرفته از تئوری‌های غلط غربی است، تصریح کرد: دانشگاه و حوزه باید به این مسائل پاسخگو باشند زیرا آنها نیز در این زمینه مسئولیت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه اقتصاد غربی و اقتصاد قرآنی عنوان کرد: تبلیغات و عرضه یکی از دست‌های نامرئی بازار است که برای انجام آن نیاز به پول است و در واقع دست نامرئی بازار این دو بخش را کنترل می‌کند اما در اقتصاد قرآنی و خدامحور، خدا رزق و روزی را به ما می‌رساند و زکات و صدقه و انفاق، مال را مانند حبه‌ای که تبدیل به خوشه می‌شود، تکثیر می‌کند.

عباسی تاکید کرد: خدا از برکت ربا می‌کاهد و آن را ذوب می‌کند و ما که تا چند روز پیش به سر و سینه می‌زدیم و مراسم عزاداری امام حسین (ع) را برگزار می‌کردیم، امروز با اجرای تئوری‌های ربوی اقتصاد آمریکا و با نظریه‌های علم اقتصاد آدام اسمیت، زندگی خود را به ربا آلوده می‌کنیم.

وی افزود: ما اگر بخواهیم الگوی ایرانی و اسلامی معیشت را انجام داده و از دستورات قرآنی پیروی کنیم، به جای بانک و بورس و بیمه باید وزارت زکات داشته باشیم.

عباسی تصریح کرد: ما نباید آنچه در قرآن و انقلاب و فرهنگ اسلامی خود داریم، کنار بگذاریم و الگوهای غرب را جایگزین کنیم زیرا این الگوها در غرب شکست‌خورده هستند و اگر اجازه دهیم اقتصاد فعالی با تاثیرپذیری از شرایط بین‌المللی کشور به همین روال فعلی به پیش برود، باید منتظر ویرانی معیشت مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: حتی بزرگان علم اقتصاد غرب اعتراف دارند که علم اقتصاد دنیا سقوط آزاد کرده و دیگر نمی تواند برای مردم چاره ساز باشد.

مهر/

ارسال نظرات