معاون سازمان بسیج رسانه استان زنجان:

باید نگاه مسئولان نسبت به نقش رسانه‌ها تغییر یابد

مسئولان متاسفانه به ظرفیت رسانه‌ها در مدیریت بحران آشنا نیستند، برای مدیریت صحیح بحران‌ها هم باید مهارت خبرنگارن را افزایش داد و هم باید نگاه مسئولان نسبت به نقش رسانه‌ها تغییر یابد.
کد خبر: ۸۵۸۹۵۲۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سازمان بسیج رسانه استان زنجان گفت: اگر رسانه‌ها از نقد دلسوزانه که در جهت کمک به حل مشکلات مردم است دور شوند، آن رسانه دیگر محبوبیت خود را در بین مردم از دست خواهد داد.

نوید کمالی افزود: خوشبختانه برخی از رسانه‌ها در گزارشات مردم محور عملکرد خوبی داشته‌اند که امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی اظهار داشت: برندسازی شهری موضوعی که در شهر زنجان مغفول مانده است که جا دارد رسانه‌ها بیشتر به این موضوع توجه کنند.

معاون سازمان بسیج رسانه استان زنجان بیان کرد: ظرفیت‌های استان زنجان برای جذب گردشگر آنچنان که باید معرفی نشده که نمونه آن موزه مردان نمکی است که می‌تواند ظرفیت تاریخی استان را بیان کند.

کمالی با بیان اینکه رسانه‌ها نباید سیاست‌زده عمل کنند، تصریح کرد: هر رسانه‌ای که دغدغه‌های و مشکلات مردم را بیان می‌کند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ابراز کرد: متاسفانه خبرنگاران ما با اصول پدافند غیرعامل و مدیریت بحران آشنا نیستند که تشکیل تیم مدیریت بحران در رسانه‌های می‌تواند به این موضوع کمک کند.

معاون سازمان بسیج رسانه استان زنجان به موضوع النینو اشاه و بیان کرد: پدیده النینو یک پدیده اقلیمی و آب و هوایی است که می‌تواند در صورت عدم رعایت پیشبینی‌های لازم و دقیق سبب خسارات مالی و جانی شود اما متاسفانه در روزهای اخیر با توجه به عدم رعایت اصول مدیریت بحران در فضای رسانه‌ای شاهد شکل‌گیری بسترهای بر هم زننده امنیت روانی در سطح جامعه هستیم.

ارسال نظرات