شرکت بی پی اعلام کرد

افزایش 60 درصدی ذخایر نفت جهان با استفاده از تکنولوژی جدید

شرکت بی پی اعلام کرد می توان از تکنولوژی برای افزایش ذخایر نفت و گاز اثبات شده جهان به میزان دو سوم استفاده کرد و حجم عرضه انرژی را بالا و قیمت ها را مقرون به صرفه نگاه داشت.
کد خبر: ۸۵۸۹۷۳۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از بلومبرگ، بر اساس اعلام شرکت بی پی، می توان از تکنولوژی برای افزایش ذخایر نفت و گاز اثبات شده جهان به میزان دو سوم استفاده کرد و حجم عرضه انرژی را بالا و قیمت ها را مقرون به صرفه نگاه داشت. این میزان انرژی تقریبا 2 برابر مقدار انرژی ای است که جهان تا سال 2050 میلادی نیاز خواهد داشت.

دیوید ایتون، رئیس گروه تکنولوژی شرکت بی پی گفت، از طریق به کار گیری تکنولوژی های موجود، مقدار نفت و گاز قابل استحصال از ذخایر شناخته شده جهان می تواند با رشد 60 درصدی به معادل 4.8 تریلیون بشکه نفت برسد، در حالی که حجم ذخایر اثبات شده فعلی معادل 2.9 تریلیون بشکه نفت است.

وی افزود، مصرف انرژی جهان تا سال 2035، 40 درصد افزایش خواهد یافت و برای تامین نیاز جهانی تا سال 2050، به انرژی ای معادل حدود 2.5 تریلیون بشکه نفت نیاز خواهد بود.

ایتون در سخنرانی ای که روز دوشنبه در لندن ارائه کرد گفت: «تکنولوژی یکی از معدود ابزارهایی است که ما می توانیم از آن برای ایجاد تاثیرات قابل توجه استفاده کنیم.»

تکنیک های جدید استفاده شده در آمریکا برای استخراج نفت و گاز از ترکیبات شیل موجب ایجاد تغییرات عمده ای در بازارهای جهانی انرژی شده است. آمریکا به لطف استفاده از این تکنولوژی توانست در ماه ژوئن روزانه 9.6 میلیون بشکه نفت تولید کند و به افت تقریبا 60 درصدی قیمت نفت از ژوئن 2014 تاکنون دامن بزند.

بر اساس اعلام بی پی، هرچند پیشرفت های آینده ممکن است به بشر اجازه دهد از لحاظ فنی معادل 2.7 تریلیون بشکه نفت دیگر انرژی به ذخایر قابل استحصال موجود خود تا سال 2050 میلادی اضافه کند، اما محدودیت های پیش روی دولت ها برای انتشار گاز دی اکسید کربن ممکن است مانع از استخراج تمام منابع فسیلی موجود در کره زمین شود.

ارسال نظرات