بسم الله الرحمن الرحيم

مانور پدافند غیر عامل در شهرستان رابر برگزار شد.

مانور پدافند غیر عامل با هدف آمادگی وآشنایی بیشتر دانش آموزان با شرایط بحرانی حملات هوایی به همتناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان با همکاری امدادگران جمعیت هلال احمر و فرمانداری در مدرسه علامه طباطبایی رابر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۹۷۳۳
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
به گزارش"خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان"این مراسم با نواختن آژیر وضعیت قرمز در فضای مدرسه، دانش‌آموزان سریعاً وارد پناهگاه شده و شلیک گلوله‌های اسلحه هشداری برای آغاز حمله هوایی بود.

در این شرایط خودروهای امداد‌رسان مانند آتش‌نشانی، آمبولانس‌های اورژانس به صحنه و محل وقوع حمله هوایی برای خدمت‌رسانی حاضر شدند و چادرهای امدادی سازمان امداد و نجات هلال احمر یاری‌رسان مصدومان این حادثه فرضی بودند.

بعد از اعلام وضعیت سفید و پایان حمله هوایی، دانش‌آموزان مصدوم توسط گروه‌های امدادی به آمبولانس‌ها و مراکز درمانی انتقال یافتند.

سرگرد پاسدار مصطفي امام بخش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رابر در این رزمایش ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و روز ۱۳ آبان ماه گفت: رزمایش امروز یک محکی؛ بر عملکرد ادارات و نهادها در مواقع بحران است که باید وظایف ذاتی خودشان را انجام دهند0

وی ادامه داد: در این مانور آموزش های پدافند غیر عامل به همراه ۳ وضعیت سفید، زرد، قرمز و نحوه عملکرد در این ۳ وضعیت میزان و سطح آمادگی در زمان حمله احتمالی دشمن و چگونگی اجرایی کردن پدافند غیرعامل مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت.

امام بخش به سیل اخیر در ایلام و زلزله چند سال پیش شهرستان بم اشاره کرد و افزود : برای مدیریت بحران و پیشگیری از وقوع حوادث این آمادگی و ظرفیت را داشته باشند که علاوه بر کاهش ریسک و خطر‌پذیری و ضریب آمادگي را افزايش مي دهد0

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان رابربه برنامه های این رزمایش از جمله حمله فرضی، اطفای حریق، انفجار، پناهگیری، دستگیری سارقان ، امداد و کمک های اولیه و انتقال مصدوم اشاره کرد

 

      .

                                                                                                    روابط عمومي ناحيه مقاومت بسيج رابر


ارسال نظرات