صندوق توسعه منابع طبيعي راه‌اندازي مي‌شود

در آينده نزديك صندوق توسعه منابع طبيعي استان طبق سياست سازمان جنگل مراتع آبخيزداري كشور راه‌اندازي خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۹۰۶۴۲
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی،علي حميدي، نماينده اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان در جلسه‌اي با مرتعداران و دامداران شهرستان مغان از اين قشر بر تشكيل شركت تعاوني توسعه منابع طبيعي شهرستان گرمي با هدف توسعه و استفاده از صندوق توسعه مرتعداران دعوت كرد.

وي واگذاري مديريت عرصه‌ها به مردم، توانمد سازي مرتعداران، استفاده دامداران از امكانات مالي كشور در قالب تشكل‌ها، رفع نيازهاي دامداران و بهره‌برداري اصولي از عرصه‌هاي منابع طبيعي استفاده از تمامي توانمندي‌هاي عرصه‌هاي منابع طبيعي را از اهداف تشكيل صندوق توسعه عنوان كرد.

وي تاكيد كرد: در حداقل زمان مراحل قانون تاسيس اين صندوق طي شود و با هماهنگي اداره تعاون نسبت به ثبت شركت تعاوني توسعه منابع طبيعي شهرستان اقدام و تمامي مرتعداران را به عضويت اين شركت در بياورند.

حميدي تصريح كرد: در آينده اين صندوق در حفظ و حراست از عر صه‌هاي منابع طبيعي و توانمدسازي مرتعداران استفاده خواهد نمود.

وي با ذكر اين نكته كه در آينده نزديك صندوق توسعه منابع طبيعي استان طبق سياست سازمان جنگل مراتع آبخيزداري كشور طبق ماده 12 قانون تشكيل وزارت جهادي كشاورزي با لحاظ 49درصد دولتي و 51 درصد سهام شركت‌هاي نعاوني و توسعه منابع طبيعي شهرستان‌ها و بهره‌برداري از عرصه‌هاي منابع طبيعي راه‌اندازي خواهد شد؛ خواستار مشاركت تمامي مرتعداران در اين موضوع شدند.

ارسال نظرات