رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج):

اعضای هیئت علمی دانشگاه بقیه‌الله(عج) از ظرفیت‌ و علایق قابل ملاحظه دینی و معنوی برخوردارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) گفت: پتانسیل بالای دانشگاه بقیه‌الله(عج) به عقبه دفاع مقدس و برکت شهدای بهداشت و درمان برمی‌گردد، پایه‌های اولیه این دانشگاه در زمان جنگ توسط بهداری دفاع مقدس گذاشته شد.
کد خبر: ۸۵۹۰۸۰۲
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر جعفر اصلانی، در پاسخ به عوامل موثر در جهش علمی دانشگاه بقیه الله(عج) که نامش به عنوان یکی از ۳۰ دانشگاه ایرانی جز یک درصد دانشگاه‌های تأثیرگذار در حیطه اثر بخشی علمی در i. s. i درج شده است، اظهار داشت: با توجه به این‌که دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) از قدمت ۲۱ ساله‌ای برخوردار است یک دانشگاه جوان محسوب می‌شود، اما از پتانسیل علمی بالایی بهره‌مند است که یکی از موفقیت‌هایش در زمره دانشگاه‌های تأثیرگذار دنیا قرار گرفتن است.

وی در ادامه افزود: دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) طی نه سال گذشته در جشنواره رازی در بخش تحقیقات رتبه اول را در دانشگاه‌های تیپ دو داشته است، همچنین بعضی از مراکز تحقیقاتی این دانشگاه در کشور رتبه‌های بر‌تر را کسب کرده‌اند.

اصلانی، درباره عمده‌ترین علت چنین جهش علمی در دانشگاه بقیه‌الله(عج) گفت: پتانسیل بالای این دانشگاه به عقبه دفاع مقدس و برکت شهدای بهداشت و درمان برمی‌گردد.

وی افزود: پایه‌های اولیه این دانشگاه در زمان جنگ توسط بهداری دفاع مقدس گذاشته شد و پشتوانه آن شهدایی هستند که در این مسیر به انقلاب تقدیم شده‌اند که این خود باعث برکت مجموعه دشه است.

اصلانی، با اشاره به همگن بودن کارکنان مجموعه دانشگاه افزود: کارکنان مجموعه به خصوص اعضای هیئت علمی، همگی هدفی یکسان دارند و انرژی خود را صرف خنثی کردن یکدیگر نمی‌کنند، همچنین ما سعی بر اداره مشارکتی مجموعه داریم، بدین معنا که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) همه افراد خود را دخیل و موثر دانسته و موفقیت مجموعه را از آن خود می‌‎دانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) با اشاره به جوان و پرانرژی بودن مجموعه تصریح کرد: انگیزه‌های دینی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) بسیار پررنگ است، به گونه‌ای که پرسنل و به خصوص اعضای هیئت علمی دانشگاه از ظرفیت‌ها و علایق قابل ملاحظه دینی و معنوی بالایی برخوردارند که نشان می‌دهد دین، معنویت و انگیزه مذهبی تأثیر بسیار زیادی در موفقیت‌ها و جهش‌های علمی در حیطه علوم تجربی دارد.

اصلانی، با اشاره به اصول هدفمندی و برنامه‌ریزی گفت: موفقیت‌هایی که دانشگاه کسب کرده از قبل هدف‌گذاری شده و برای نیل به هدف‌ها برنامه‌ریزی صحیح و علمی صورت گرفته بود؛ در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) تعداد اعضای هیئت علمی در حدود ۲۷۰ نفر است که در مقایسه با دانشگاه‌هایی با قدمت ۸۰ ساله نسبت بالاتری را داریم، همچنین در سال ۹۳ تعداد مقالات چاپ شده توسط مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) بیش از ۸۰۰ مقاله بوده که به طور میانگین به ازای هر هیئت علمی نزدیک به چهار مقاله چاپ شده است که این آمار بسیار بالایی بوده و در کشور نمونه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) در ادامه تصریح کرد: در مجموعه دانشگاه توانسته‌ایم که بیش از ده شرکت دانش‌بنیان تشکیل دهیم و از امکاناتات موجود در مجموعه دانشگاه بهترین بهره‌وری را داشته باشیم.

اصلانی در پایان خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه ۲۲ مرکز تحقیقاتی و چهار دانشکده و ۱۴۰۰ دانشجو در مجموعه دانشگاه و چهار مرکز درمانی با حدود ۹۰۰ تخت بیمارستان داریم اما تعداد پرسنل رسمی ما در طی ده سال گذشته نزدیک به ۱۵ درصد کاهش داده‌ایم یعنی از ۱۸۰۰ نفر به ۱۵۰۰ نفر تقلیل پیدا کرده‌اند که این نشان می‌دهد که بهره‌وری نیروی انسانی در این مجموعه در زمینه آموزشی و پژوهشی و درمانی بسیار بالا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار