عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی مطبوعات:

رسانه‌ها در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند/ جایزه ایثار و رسانه در این برهه زمانی کاری ضروری است

این طرح بیانگر حساسیت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مقوله ورود رسانه ها برای ترویج فرهنگ ایثار است.
کد خبر: ۸۵۹۰۸۷۷
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه فرهنگ ایثار و مقاومت، سیدابوالقاسم موسوی عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی مطبوعات و انجمن مدیران رسانه، با اشاره به نشان و جایزه ایثار و رسانه اظهار داشت: این طرح بیانگر حساسیت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مقوله ورود رسانه ها برای ترویج فرهنگ ایثار است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و قلم به دستان مطبوعات با عشق و علاقه خاصی کار خود را انجام می دهند، افزود: این افراد بدون هیچ چشمداشتی در جهت احیا فرهنگ های مناسب در جامعه فعالیت می کنند و طرح "نشان و جایزه ایثار و رسانه" حرکتی خوب برای قدردانی و تشویق این عزیزان است.

عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی مطبوعات با اشاره به هجمه های فرهنگی به جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: امروز کشورمان آماج هجمه های نرم دشمنان قرار گرفته است، در این میان نقش رسانه ها برای حفظ روحیه انقلابی و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی، بسیار پررنگ است. در واقع رسانه ها در خط مقدم این جنگ نرم حضور دارند، به همین دلیل اجرای طرح جایزه ایثار و رسانه در این برهه زمانی کاری ضروری و البته قابل تقدیر است.

وی در خصوص نحوه اجرای بهتر نشان و جایزه ایثار و رسانه، گفت: باید در تشخیص آثار برتر معیارهایی قرار داده شود که امکان خطا و احتمال نفوذ تا حد امکان پایین آید. طبیعتا اگر در این مسیر بخواهیم یک کار تشریفاتی انجام دهیم یعنی آنکه از پیش تعیین کنیم که چه افرادی باید انتخاب شوند، نه تنها این برنامه اثری مطلوب در جامعه مطبوعاتی نمی گذارد، بلکه به مراتب اثراتی منفی به بار خواهد آورد.

موسوی ادامه داد: همانطور که گفتم رسانه ها در خط مقدم جنگی فرهنگی و نرم قرار دارند و هرگونه رفتاری ناشایست در این طرح معنوی می تواند سربازان مطبوعاتی ما را از پا بیاندازد.

وی در پاسخ به این سؤال که نشان و جایزه ایثار چه میزان در جامعه می تواند اثرگذار باشد؟ گفت: چنانچه این طرح در سطح جامعه مطبوعاتی کشور اثر بگذارد، یقینا در دراز مدت نیز در جامعه می تواند فرهنگ ایثار و فداکاری را توسعه دهد. پس از اجرای طرح و پرداخت رسانه ها و تبلیغاتی که برای آن می شود، قطعا مردم برای روی آوردن به آن ترغیب می شوند.

موسوی در پایان با اعلام حمایت شرکت تعاونی مطبوعات از جایزه و نشان ایثار و رسانه، بیان کرد: تعاونی آمادگی دارد هم در نحوه ای اجرای این طرح و هم در ایده پردازی، خانه فرهنگ ایثار و مقاومت را یاری نماید.

ارسال نظرات