مديركل دفتر امور مناطق كمتر توسعه يافته و عشاير وزارت آموزش وپرورش:

امسال 82 درصد عشایر در دانشگاه های دولتی قبول شدند

امسال تعداد 826 نفر از عشایر در دانشگاه های دولتی قبول شدند و مابقی نیز در سایر دانشگاه ها پذیرفته شده اند.
کد خبر: ۸۵۹۱۵۶۳
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، علی نقی یزدان پناه، گفت: امسال تعداد 826 نفر از عشایر در دانشگاه های دولتی قبول شدند و مابقی نیز در سایر دانشگاه ها پذیرفته شده اند به عبارتی 82 درصد پذیرفته شده گان دانش آموزان عشایری در دانشگاه ها روزانه بودند.

علی نقی یزدان پناه اظهار کرد: 55 درصد فارغ التحصیلان عشایری در کنکور سال گذشته پذیرفته شدند و هیجده هزار و 21 فارغ التحصیل در کنکور شرکت کردند که تعداد 1008 از آنان قبول شدند.

وی در خصوص اختصاص امتیاز ویژه به دانش آموزان عشایری در کنکور گفت: امتیازی ویژه جدا از امتیاز مناطق محروم برای فارغ التحصیلان عشایری در نظر گرفته شده است اما هنوز درصد آن مشخص نشده است.

یزدان پناه با اشاره به وجود ۸۰۰ مدرسه چادری و ۴۲ مدرسه کپری در مناطق عشایری، گفت: در سال‌های گذشته خرید چادر توسط خیرین صورت می گرفت اما امسال سازمان نوسازی مدارس، خرید چادر را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: البته لازمه برخی از مناطق عشایری به دلایل شرایط جغرافیایی و اقلیمی کپر است اما برای تعدادی از این کپرها مدرسه پیش ساخته نیز می‌توان ساخت.

ارسال نظرات