یک کارشناس اقتصادی:

مردم به شرکت های بیمه اعتماد ندارند

در بسیاری از موارد شرکت های بیمه ای به وعده های خود عمل نمی کنند بطوریکه بیمه شونده از بیمه شدن منصرف می شود.
کد خبر: ۸۵۹۲۰۳۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
به گزارش بسیج، سیدمهدی صادق کارشناس اقتصادی  در خصوص صنعت بیمه در کشور های صنعتی گفت: دراین کشورها از قرون وسطی به بعد به خاطر رونق فعالیت اقتصادی شناخت خوبی نسبت به صنعت بیمه برای ایمن کردن سرمایه، کارگران و... صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اما در کشور ما به دلیل رشد ضعیف در صنعت و توسعه، صنعت بیمه تقریبا نو پا و ناشناخته است و بسیاری از مردم از امکانات و محسنات آن اطلاعی ندارند .

صادق یکی از دلایل رشد ضعیف این صنعت را دولتی بودن آن دانست وگفت:طی دهه گذشته سرمایه گذاران بخش خصوصی کمتر در این صنعت سرمایه گذاری کرده بودند و چون بیمه کاملا دولتی بود سود و زیان آن برای مدیران مهم نبود.

وی اظهار داشت: اگر چه از 13 سال پیش بخش خصوصی وارد صنعت بیمه شده  اما هنوز بیش از 70 درصد سرمایه بیمه ای در بخش دولتی است.

صادق همچنان معتقد است که تبلیغات گسترده ای در رابطه با صنعت بیمه درکشور انجام نشده است و ادامه داد: تا زمانی که  متقاضی از جزییات بیمه اطلاع نداشته باشد پیشترفتی در آن صورت نخواهد گرفت.

این کارشناس با اشاره به اینکه استفاده از منافع این صنعت باید با بیمه اجباری کار اتفاق بیافتد گفت: در این خصوص مجلس شورای اسلامی باید ورود پیدا کند و بسیاری از بیمه ها را اجباری کند تا صنعت بیمه در داخل کشور برای حفظ تداوم زندگی،سرمایه ، سلامتی و درآمد همگانی شود.

وی در پایان  افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد شرکت های بیمه ای  به وعده های خود عمل نمی کنند و بیمه شونده را دچار رفت وآمد و بروکراسی های زیادی میکنند بطوریکه بیمه شونده از بیمه شدن منصرف میشود و این امر تبلیغات منفی را به دنبال خواهد داشت.
ارسال نظرات