فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک:

زیبایی و جمال زن در داشتن تقوا و ایمان است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک گفت: زیبایی و جمال زن در داشتن تقوا و ایمان است.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۵۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، سرگرد پاسدار علی اسلامی در همایش عفاف و حجاب حلقه های صالحین خواهران بسیجی افزود: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی است و این دو عامل باعث سلامت جامعه می باشند و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه خواهند شد.

وی، تصریح کرد: تقوا روح انسان را از بیماری و آفت و زشتی مصون می دارد و از آنجا که تنها توشه انسان در مسیرش به سوی آخرت و ابدیت و تنها سبب خوشبختی از داشتن روح سالم می باشد اهمیت و ارزش لباس باطن بیشتر خواهد بود و حیات واقعی روح انسان فقط در سایه اطاعت از خداوند و استواری وی امکان دارد و زیبایی و جمال آن در داشتن تقوا و ایمان است .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک ابراز داشت: وقتی حجاب و پوشش مناسب نباشد، قدرت تخیل جنسی در مردان زیاد میگردد و تحریک ها آغاز میشود و در این تحریک ها مقدمه ای برای از بین رفتن امنیت و احترام و ارزش زن خواهد شد.

سرگرد پاسدار اسلامی، بیان کرد: مسئله ی حجاب که یک دستور دینی است از مسائل مهم جامعه اسلامی است و با بسیاری از مسائلی پیوند خورده و  دارای ابعاد سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی برای جامعه اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

این مسئول، تصریح نمود: زن ركن اساسي در تعليم و تربيت خانواده و جامعه است اگر زنان به اين منزلت واقف شوند و در پاسداري از آن بكوشند فرايند تربيتي و شخصيتي آنان و همه اجتماع سالم می ماند و بخوبي پيش مي‌رود تجربه ملت‌هاي گذشته نيز نشان‌ داده که منزلت و محبوبيت زنان حفظ شده و اجتماع در سلامت زيسته و ناهنجاري‌ها ی جامعه بسیار كمتر بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک، خاطرنشان کرد: بي حجابي يا حضور تحريک کننده زنان در جامعه آثار زيانبار اخلاقي ،فرهنگي ، سياسي ، اجتماعي شامل ايجاد نا امني و سلب آرامش، ترويج رذايل اخلاقي، کم رنگ شدن حضور مثبت زنان در جامعه، اختلالات روحي و رواني، تزلزل نهاد خانواده، افت تحصيلي و آموزشي و  تضعيف اعتقادات ديني در جامعه خواهد داشت.

وی، با بیان اینکه حجاب یک مصونیت برای افراد است نه محدودیت اظهار داشت: آثار و فوايد حجاب و عفاف آرامش رواني، پايداري خانواده، کاهش مفاسد و استواري جامعه، حفظ ارزش و مقام زن، شکوفايي علمي و اقتصادي ، پوشش اسلامي و سلامت نسل آينده جامعه را قطعا در پی خواهد داشت.

سرگرد پاسدار اسلامی مهمترین راهکارهاي توسعه و گسترش فرهنگ حجاب اسلامي را  احياي فرهنگ اسلامي و اصلاح باورهاي عمومي، اصلاح نگرش‏هاي فرهنگي در سياست‏گزاران و برنامه‏ريزان ، هماهنگي کليه نهادها ، اصلاح عملکرد رسانه‏ها ، اصلاح نظام الگوسازي  ، به کارگيري روش‏هاي صحيح براي گسترش حجاب ، توجه به هدايت زمينه‏هاي طبيعي ميل به خودنمايي و تقويت مرزهاي زنانگي و مردانگي برشمرد.

 

ارسال نظرات