بارش باران در کردستان/برف پائیزی یکی از جاده های استان را بست

سنندج – دومین موج بارش پاییزی استان کردستان که از صبح روز دوشنبه آغاز شده بود از دیشب تاکنون باعث آب گرفتگی شدید در معابر به ویژه در شهرستان سنندج شده است و تردد مردم را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۷۹
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

به گزارش بسیج، دومین موج بارش باران در استان کردستان از صبح روز دوشنبه آغاز شده است و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این موج بارشی فعلا در این استان حاکم است و به همین دلیل آب گرفتگی معابر بار دیگر مردم سنندج و شماری دیگر از شهرهای استان را در ترافیک معطل کرد.

بارش باران در فصل آبان ماه برای دومین بار است که کردستان را تحت تاثیر قرار داده است و به همین دلیل موج اول بارشی در این استان رکورد ۲۱ ساله میزان بارش در این استان را جابجاذ کرد و حتی در بعضی از شهرها و روستاهای کردستان هم خسارتی را به دنبال داشت.

بعد از یک هفته هوای سرد، بار دیگر کردستان از صبح روز دوشنبه تحت تاثیر یک موج جدید بارشی شد و پیش بینی می شود که این بار نیز بارش مناسب و قابل توجهی در این استان ثبت شود.

میزان بارش ها در سنندج طی بعد از ظهر و شب دوشنبه به حدی بود که بار دیگر آب گرفتگی در معابر تردد مردم را با مشکل مواجه کرد و ترافیک سنگین در سنندج به ویژه در هسته مرکزی این شهر مردم را ساعت ها معطل کرد.

احتمال وقوع یخبندان در کردستان

مدیر کل هواشناسی استان کردستان  با اشاره به شرایط و وضعیت جوی این استان عنوان کرد: این موج جدید بارشی از روز گذشته در کردستان فعالیت خود را آغاز کرده و تا سه شنبه شب ادامه دارد.

محمد طالب حیدی ادامه داد: پیش بینی می شود که با عبور این موج بارشی از استان کردستان شاهد ورود موج هوای سرد باشیم که به همین دلیل پایان هفته جاری این موج هوای سرد تا مرز یخبندان نیز پیش می رود.

وی از ثبت بیش از ۱۴ میلیمتر بارش باران در روز دوشنبه در مرکز استان کردستان خبر داد و افزود: بیشترین میزان بارش در این مدت در سطح استان مربوط به شهرستان مریوان با ۳۵ میلی متر و کمترین میزان بارش نیز مربوط به شهرستان قروه با یک میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به شرایط جوی استان طی روزهای آینده یادآور شد: براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی در ساعات بامدادی روز چهارشنبه هفته جاری تا روز یکشنبه هفته آینده، احتمال یخبندان در نقاط مختلف استان وجود دارد.

همزمان با وجود بارش باران، این بارش در ارتفاعات استان کردستان به صورت برف بوده است و به همین دلیل هم اکنون بلندی های استان کردستان سفیدپوش شده اند و حتی در یکی دو مسیر تردد را برای وسائل نقلیه با مشکل مواجه کرده است.

جاده سروآباد - پاوه به دلیل بارش برف مسدود شد

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به آغاز بارش برف در جاده های استان از عصر روز دوشنبه گفت: در حال حاضر غیر از مسیر سروآباد - پاوه، همه مسیرهای استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

محمد راشد مدرس گرجی با اشاره به وضعیت راه های استان کردستان طی روز گذشته افزود: بارش برف در مسیر سقز - بانه، مریوان - سقز، سنندج - سروآباد و سروآباد - پاوه آغاز شده است و عملیات برفروبی و نمک پاشی نیز در این مسیرها در حال انجام است.

وی به مسدود بودن یکی از جاده های ارتباطی بین دو استان کردستان و کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در حالی که بارش برف همچنان ادامه دارد اما با حضور عوامل راهداری و انجام عملیات برفروبی، به جز محور سروآباد - پاوه که از قبل بسته اعلام شده بود، تردد در تمامی محورهای استان برقرار است.

وی به رانندگان وسایل نقلیه در جاده های استان کردستان توصیه کرد با توجه به شرایط حاکم بر استان کردستان که تا سحرگاه روز چهارشنبه ادامه دارد ضمن رعایت احتیاط به دلیل دید کم، زنجیر چرخ نیز و وسایل گرما زا به همراه داشته باشند.

وقوع دو فقره تصادف در کردستان پنج کشته برجای گذاشت

از سوی دیگر رئیس پلیس راه کردستان نیز با اشاره به شرایط جوی این استان، عنوان کرد: هر چند که تردد در تمامی مسیرهای اصلی استان کردستان به غیر از مسیر سروآباد – پاوه در جریان است ولی از رانندگان وسائل نقلیه انتظار می رود که نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دقت داشته باشند.

رمضان نادری افزود: در شماری از گردنه هیا مرتفع و صحب العبور استان کردستان بارش برف گزارش شده است و به همین دلیل شماری از جاده های استان نیز لغزنده شده است و باید رانندگی در این مسیرها با احتیاط صورت گیرد.

در همین حال شب گذشته و در جریان وقوع یک فقره تصادف در جاده بیجار – زنجان چهار نفر جان خود را از دست دادند.

در جریان وقوع این تصادف دو نفر از سرنشینان این دو خودرو در محل وقوع حادثه و دو نفر دیگر حین انتقال به مراکز بهداشتی و درمانی جان خود را از دست دادند.

همچنین بعد از ظهر دوشنبه به دنبال واژگون شدن یک دستگاه پژو و سقوط آن به داخل دره به دلیل ناتوانی راننده در کنترل آن، در مسیر سقز – بانه نیز یک نفر کشته و یکی نفر دیگر نیز به شدت زخمی شد.

منبع:اتحادیه طلا و جواهر

ارسال نظرات