مدیر کمیته‌ امداد پارس‌آباد:

ایجاد اشتغال مستلزم همکاری خیرین و بانک‌های عامل است

امسال 70 طرح اشتغال برای مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند شهرستان پارس‌آباد ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۸۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ارشد سعادتی، مدیر کمیته‌ امداد شهرستان پارس‌آباد در جلسه بررسی اشتغال مددجویان شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: امسال 70 طرح اشتغال برای مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند شهرستان پارس‌آباد ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد این تعداد شغل که با هدف اشتغال مددجویان و افراد نیازمند اجرا شده نزدیک به 5 میلیارد و 430 میلیون ریال در قالب تسهیلات اشتغال و خودکفایی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

سعادتی با اشاره به اینکه بخشی از این مقدار تسهیلات پرداختی از محل اعتبارات کمیته‌ امداد و بخشی نیز از محل منابع بانکی پرداخت شده است، گفت: اعتبار تسهیلات اعطایی برای اشتغال مددجویان و فرزندان خانواده‌های تحت حمایت از محل اعتبارات امداد و افراد نیازمند غیر تحت حمایت نیز از محل اعتبارات بانک‌های عامل پرداخت می شود.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: کشاورزی، باغداری، دامپروری، صنایع دستی، خدماتی و فعالیت‌های صنعتی و صنفی از جمله طرح‌های ایجاد شده برای متقاضیان در یافت وام در سطح شهرستان پارس آباد است.

وی با بیان اینکه 739 نفر از مددجویان و فرزندان خانواده‌های تحت پوشش در زمینه‌های خیاطی، آرایشگری، کامپیوتر، کشاورزی و کارآفرینی مهارت‌های لازم فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند، افزود: برای 51 نفر از این تعداد مددجویان کاریابی انجام شده که هم اکنون در شرکت‌ها و سایر مراکز کارآفرینی مشغول به فعالیت و کسب در آمد هستند.

سعادتی با اشاره به اینکه کارشناسان و ناظران فنی کمیته‌ امداد به صورت دوره‌ای بر میزان پیشرفت و وضعیت طرح‌های اشتغال نظارت مستمر دارند، اظهار کرد: این نظارت‌ها در مراحل تولید، نگهداری و فروش محصولات بوده که تا به امروز 2 هزار و 610 مورد بازدید از طرح‌های انجام شده است.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان پارس‌آباد توانمندسازی مددجویان و خروج آنان از چرخه‌ حمایتی را از مهمترین برنامه‌های کمیته‌ امداد برشمرد و بیان کرد: ایجاد اشتغال برای اقشار آسیب پذیر مستلزم همکاری هر چه بیشتر خیرین و بانک‌های عامل بوده که امیدواریم با درایت هر چه بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم نیکوکار این شهرستان بتوانیم اشتغال بیشتری را برای گروه هدف ایجاد کنیم.

ارسال نظرات