مدیر زیباسازی سازمان پارک‌های شهرداری اردبیل:

تعداد 25 نیمکت نورانی در اردبیل نصب شده اند

تعداد 25 نیمکت نورانی در منطقه یک شهرداری اردبیل مقابل مصلی و محوطه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در عالی قاپو نصب شده‌اند تا جلوه تازه‌ای از نور و زیبایی به شهروندان هدیه شود.
کد خبر: ۸۵۹۲۵۱۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمدعلی سیدپور، مدیر زیباسازی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل در بازدید از نصب نیمکت‌های نورانی در سطح شهر اردبیل اظهار داشت: تعداد 25 نیمکت نورانی در منطقه یک شهرداری اردبیل مقابل مصلی و محوطه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در عالی قاپو نصب شده‌اند تا جلوه تازه‌ای از نور و زیبایی به شهروندان هدیه شود.

وی در مورد ایده اجرای این طرح که در کمتر شهر کشور مشاهده می‌شود، تصریح کرد: شهردار اردبیل در بازدید از فضاهای شهری کلانشهرها این طرح را دیده بودند و به‌دلیل زیبایی و تاثیر مثبت این نورپردازی ویژه در مبلمان شهری، ایده اجرای این طرح را به سازمان پارک‌ها ارائه کردند.

مدیر زیباسازی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل بیان کرد: چندین طرح و ایده نو در نورپردازی شهری را در مناطقی چون حاشیه رودخانه بالیقلو و شورابیل در نظر داریم که باید در کمیته زیباسازی شهر با نظر کارشناسان تصویب شود تا به مرحله اجرایی برود.

سیدپور گفت: شهروندان از نصب نیمکت‌های روشن ابراز رضایت کرده اند که جلب رضایت شهروندان سبب خشنودی و انگیزه بیشتر عوال شهرداری برای ارائه خدمات بیشتر شده است.

وی با اشاره به تاثیر مبلمان شهری در زیبایی شهر افزود: طراحی مناسب و به کارگیری مبلمان شهری متناسب با محیط در بخش‌هایی از شهر مانند پارک‌ها، برخی میادین، پیاده‌روها و مراکز تجاری از ضروریات زندگی شهری امروز است و تأثیر زیادی در کیفیت زندگی شهری بر جای می‌گذارد.

مدیر زیباسازی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل با بیان اینکه نورپردازی یکی از ابزارهای زیباسازی و در عین حال جزو مبلمان شهری محسوب می‌شود، اظهار کرد: نور در فرهنگ اسلامی و ایرانی جایگاه برجسته و ممتازی دارد و در فضاهای شهری به دو منظور تأمین روشنایی و نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که علاوه بر بحث زیبایی‌شناسی مهمترین انگیزه روشن کردن فضاها در شب، ایجاد ایمنی و حس امنیت است.

سیدپور حضور بیشتر شهروندان در فضاهای شهری را مرتبط با رونق اقتصادی یک مکان شهری دانست و افزود: این بدان معنی است که طراحی نور در هر مکان نه تنها با حال و هوای آن نباید منافاتی داشته باشد بلکه باید تقویت کننده آن نیز باشد.

وی بیان کرد: شهرداری اردبیل در چند سال اخیر در زمینه نورپردازی اقدامات قابل توجهی در میادین و مکان‌های تفریحی شهر مانند بالیقلو و شورابیل انجام داده است و در تازه ترین اقدام نیمکت‌های نورانی در برخی مناطق شهر نصب کرده است که تنها در چند کلانشهر کشور مشاهده شده است.

ارسال نظرات