مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل:

مشکل آب شرب بزرگترین روستای استان برطرف می شود

مشکل کمبود آب روستای بابک با نظارت بر انشعابات غیرمجاز و رفع نواقصات حل خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۹۲۷۷۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، قنبری، مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستایی شهرستان بیله سوار در فرمانداری این شهرستان گفت: مشکل کمبود آب روستای بابک با نظارت بر انشعابات غیر مجاز و رفع نواقصات حل خواهد شد.

وی گفت: با توجه به قدیمی بودن شبکه آبرسانی در روستای انجیرلو و هدر رفت و پرت آب در این روستا، یک شبکه جدیدآب به بهره برداری رسیده و با استاندارد سازی کنتورها در یک ماه آینده مشکل آب روستاهای انجیرلو و قیزقلعه سی هم رفع شده و در کنار شبکه جدید با تعمیر شبکه قدیمی سعی خواهیم کرد مشکلات کمبود آب مناطق این روستاها را هم حل کنیم.

قنبری اظهار کرد: خط انتقالی جدید در حال آماده سازی است و با اجرای این خط انتقال مشکل آب روستای خلیفه لو ،و روستاهای اطراف آن نیز حل خواهد شد و پیش بینی می شود طی ماههای آتی به بهره برداری برسد .

فرماندارشهرستان بیله سوار نیز در این جلسه تصریح کرد: مصرف غلط آب عاملی مهم در کمبود آب در روستاها است که در صورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می‌توان به میزان قابل توجهی از هدر رفت آب در این مناطق جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت آب یکی از مهم ترین محورهای مسئولان آب و فاضلاب روستایی شهرستان خواهد بود، گفت: مصرف آب در برخی روستا ها به بیش از دو برابر استاندارد است که متاسفانه عده ای بخاطر ریسک قطعی آب بخصوص در ماه های خرداد و تیر اقدام به جمع آوری آب در تانکرها می کنند و این خود عاملی می شود که روستاها دچار کمبود آب شوند.

وی افزود:با کسانی کهمرتکب انشعاب غیر مجاز شوند، با هماهنگی آب و فاضلاب روستایی و مراجع قضایی برخورد خواهد شد.

حلیم گفت: با حذف شبکه آب روستای زرگر از مجتمع قره قاسملو و تامین آب این روستا از بیله سوار، مشکل کمبود آب روستای زرگر حل خواهد شد و با اجرای این طرح آب با سرعت بیشتری به روستای فولادلو خواهد رسید و کمبود آب این روستا نیز بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به ضرورت در اولویت قراردادن شهرستان بیله سوار در زمینه اجرای طرحهای آب رسانی و اصلاح شبکه های روستایی این شهرستان مبلغ یک میلیارد و 500میلیون تومان برای این طرح ها در سال جاری اختصاص داد.

ارسال نظرات