مدير كل مديريت بحران اردبيل:

آمادگي شهرستان گرمي براي مقابله با پديده "آل نينو"

تمامی شهرستانهای استان اردبيل برای مقابله با پدیده "آل نینو" در حال آماده شدن هستند.
کد خبر: ۸۵۹۲۸۷۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، اسلامی، مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با بیان اینکه استان اردبیل جزو استانهای حادثه خیز کشور بشمار می آید با اشاره به پیش بینی وقوع پدیده «ال نینو» در زمستان امسال گفت: تمامی شهرستانهای استان ها برای مقابله با این پدیده در حال آماده شدن هستند.

اسلامی افزود: شهرستان گرمی با توجه به سیل خیز بودن و قرار گرفتن زیر 2 گسل فعال کشور در جایگاه نخست شهرهای حادثه خیز استان قرارگرفته که لازم است در این خصوص به منظور پیشگیری در جهت کاهش خسارت های ناشی از وقوع آنها اقدامات آموزشی، پیشگیری و سالم سازی تجهیزات و ماشین آلات فرسوده خود برای چنین حادثه هایی اندیشیده شود.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته طی سفر رییس جمهوری به استان اردبیل بیش از 70 میلیارد تومان به این استان اختصاص یافته بود افزود: از این مبلغ 15میلیارد و پانصد میلیون تومان برای خرید تجهیزات به مدیریت بحران اختصاص یافت.

وی خاطر نشان کرد: با این اعتبار تامین زیرساخت ها برای رادار هواشناسی، خرید تجهیزات مهار آتش 'روت فایر'، و تجهیزات تگرگ زدایی همچنین سرویس بهداشتی، نانوایی سیار، جایگاه سوخت و پست برق و جایگاه بالگرد هزینه شد که در صورت بروز بحران برای اسکان حادثه دیدگان با مشکلی روبرو نشویم.

اسلامی، استان اردبیل را یکی از حادثه خیزترین استانهای کشور برشمرد و در خصوص آمادگی استان برای مقابله با پدیده ال نینو که نسبت به وقوع آن در زمستان امسال هشدار داده شده است، گفت: با توجه به تجربه سالهای گذشته و پیش بینی وقوع این پدیده در کشورهشدارهای لازم و بخشنامه های آماده باش به تمامی دستگاههای اجرایی و فرمانداریهای شهرستان ابلاغ شده است.

ارسال نظرات