استفاده از شبکه های مجازی خارجی کار عاقلانه ای نیست

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده فضای مجازی بسیج بر جایگزین کردن فناوری های ملی و با امنیت بالا به جای فناوری های وارداتی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۹۲۹۶۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، روح الله مومن نسب، معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده فضای مجازی بسیج کشور در کارگاه آموزشی با موضوع "فضای مجازی,شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای تلفن همراه" در جمع کارکنان تبلیغات اسلامی کردستان در سنندج اظهار داشت: فن آوری و تکنولوژی بد در دنیا وجو ندارد بلکه این محصول فن آوری که به دست امده و حاصل چند علم است می تواند مضرر یا مفید بد یا خوب باشد.
وی با ذکر مثالی عنوان داشت: همانگونه که فناوری و دانش هسته ای به خودی خود بد نیست، محصول این فناوری است که می تواند تبدیل به بمب هسته ای شود و زیانبار و بد باشد و یا اینکه در ساخت رادیو دارو و برق استفاده شود و مفید و مثمر ثمر باشد.

وی به علم و دانش استفاده از فناوری و دانش های نوین اشاره کرد و گفت: این علم همانند فناوری اطلاعات علمی است که باید آن را یاد بگیریم و از آن محصول تولید کنیم نه اینکه یک کشور مصرف کننده باشیم.

این پژوهشگر فضای مجازی در ادامه استفاده از نرم افزارهای و برنامه های فناوری محصول غرب در قالب شبکه های مجازی؛ تلگرام؛ واتساپ و.. را کاری نادرست عنوان کرد و گفت: مضررات این کار بسیار بیشتر از فوایدش است و درصد بیشتر افراد در کشور از فن آوری گوشی های هوشمند استفاده می‌کنند در حالی که خود کشورهای سازنده از آن بسیار کم و در حد صفر استفاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: واتساپ؛ وایبر؛ تلگرام و کلا شبکه های مجازی محصول فناوری هستند نه خود فناوری؛ و کشور ما متاسفانه در استفاده از این شبکه های اجتماعی در دنیا در رتبه های اول قرار دارد در حالی که استفاده خود مردم کشورهای سازنده این شبکه های مجازی بسیار کم در حد صفر می باشد.

در زمینه فناوری اطلاعات تولید کننده باشیم نه مصرف کننده

مومن نسب عنوان داشت: فناوری اطلاعات علمی است که باید آن را یاد بگیریم و از آن محصول تولید کنیم نه مصرف کننده باشیم و تا زمانی که مصرف کننده هستیم پیشرفت نخواهیم کرد و مسئولان این حوزه باید با تربیت نیروی متخصص در تولید علم فناوری اطلاعات از اینترنت کسب درآمد کرده و شغل ایجاد کنند.

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده فضای مجازی بسیج کشور در ادامه با بیان اینکه شرکت های طراح شبکه های اجتماعی با استفاده از فروش اطلاعات شخصی افراد کسب درآمد می‌کنند، افزود: متاسفانه برخی بر این باورند که این شبکه ها امکانات رایگان در اختیار افراد قرار می دهد و به دنبال کسب منفعت نیست؛ اما باید بدانند که با نصب این شبکه ها اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی خود را به این شرکت ها می دهند.


مومن نسب گفت: در زمان استفاده از گوشی های هوشمند باید بسیار با احتیاط رفتار کرد و باید فکر کنیم در یک اتاق شیشه ای زندگی می‌کنیم و همه اطرافیان ما امکان رویت اطلاعات مارا دارند و به همین منظور نیز باید از تولید اطلاعاتی که تمایلی به انتشار آن نداریم جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه در جهان چیزی به نام امنیت مطلق وجود ندارد، افزود: در زمان استفاده از فضای مجازی از کلیه ارتباطات ما یک پرونده تشکیل می‌شود و ما در زمان نصب شبکه های اجتماعی اجازه ارسال کلیه این اطلاعات را به شرکت تولید کننده نرم افزار می دهیم.

با نصب شبکه های اجتماعی اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی وجود دارد

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده مجازی بسیج مستضعفین شبکه های اجتماعی را هوشمند برشمرد و گفت: شبکه های اجتماعی این قدرت را دارند که در همان روزهای اولیه استفاده کاربر، کلیه اطلاعات، شخصیت، علایق و سایر ویژگی های وی را تشخیص دهد و چنانچه نتواند به اطلاغات درست و دقیقی دست یابد، اکانت وی را حذف خواهد کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد جایگزین کردن فناوری های ملی و با امنیت بالا به جای فناوری های وارداتی اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات کشور که امن و در پی اینترنت سالم؛سریع، امن و ارزان است، باید در بین کاربران کشور رواج پیدا کند و در صورت امکان از گوشی های هوشمند برای جابجایی اطلاعات شخصی استفاده نشود و امنیت گوشی های ساخت داخل بیشتر است.

مومن نسب به جایگزین و در واقع معرفی نرم افزارهای ایرانی به جای مشابه خارجی پرداخت و گفت: کاربران به جای استفاده از شبکه های و نرم افزارهای خارجی و با امنیت پایین می توانند مشابه داخلی و با امنیت بالا را همانند نرم افزارهای سلام؛ قاصدک، ابرک و سایر جایگزین ها داخلی و حتی جستجوگرهای ایرانی استفاده کنند.

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده فضای مجازی بسیج در ادامه خاطر نشان کرد: استفاده از شبکه های مجازی و نرم افزارهای خارجی کار عاقلانه ای نیست و به جای آن می توان از نرم افزار های ساخت کشور استفاده شود.

وی افزود: استفاده ازمحصول نرم فزاری و شبکه های مجازی خارجی به دلایل مختلف از جمله ایجاد اشتغال برای آن کشورها و تورم برای کشور، امکان اشراف اطلاعاتی به دشمن و حذف تمامی دسترسی ها کار درست و عاقلانه ای نیست و حذف ۳۵ هزار نفر از نیروهای انقلابی در ۶ ماهه اول سالجاری از شبکه های مجازی و ایجاد ۴۵ هزار صحفه برای گروه های تکفیری از جمله اقدامات دشمنان است.

فضای مجازی افراد را از خانواده دور می‌کند


این پژوهشگر فضای مجازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضای مجازی افراد را از خانواده دور و به غریبه‌ها نزدیک می‌کند، اظهار کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی بعد از مدتی دچار انزوا و پوچی می‌شوند.

مومن نسب با بیان اینکه دشمن به وسیله جنگ نرم در دل‌ها و ذهن مردم تردید و شک ایجاد می‌کند، افزود: خانواده اصلی ترین پایه اجتماع است که سبب پیروزی جنگ هشت سال دفاع مقدس شد و دشمن با پی بردن به این موضوع نابودی بنیان خانواده و مادران ایران اسلامی تربیت کننده نسل جوان و انقلابی را هدف قرار داده است.

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده فضای مجازی بسیج کشور در پایان با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که "اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است؛ خاطر نشان کرد: این جمله عمق استراتژیک ما در برخورد با فضای مجازی را مشخص می‌کند.

ارسال نظرات