رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان:

شعرای آئینی سرمایه های فرهنگی ودینی جوامع اسلامی هستند

عزت واقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون زحمات ایثار گران و رزمندگانی است که خالصانه پا به عرصه نبرد حق علیه باطل گذاشتند.
کد خبر: ۸۵۹۳۱۱۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در مراسم شعر خوانی آئیین با کاروان شعر وشهادت سرعین گفت :توجه ویژه پیامبر مکرم اسلام (ص) وائمه اطهار (ع) به شعر وشاعری نشان از قداست شعر وشاعری د رزمکتب غنی اسلام است.

وی افزود :ائمه اطهار (ع) ضمن تکریم و تمجید از شعرای متعهد وارزشی , شیعیان عصر خودرا به محافل شعر دعوت می کردند ودر برخی مواقع ابیات شعر را تکمیل می کردند وبا این کار خود آنان را به ادامه کار د ریان عرصه تشویق وترغیب می کردند

دشتی گفت : بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی با تبعیت از ائمه اطهار (ع) به شعر وشاعری توجه ویژه ای داشتند ونگذاشتند این هنر ارزشمند قداست وجایگاه خود را در جامعه از دست بدهد وبه همین خاطر همیشه شعرای متعهد را مورد تفقد ومحبت خود قرار می دادند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار داشت :مقام معظم رهبری از جمله رهبران عصر حاضر است که به شعر عشق می ورزد واز آن به عنوان ثروت ملی یاد می کنند برپایی محافل شعر در ماه مبارک رمضان نشان از علاقه وافر حضرت آقا به شعر وشاعری است.

وی د رادامه گفت :عزت واقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون زحمات ایثار گران و رزمندگانی است که خالصانه پا به عرصه نبرد حق علیه باطل گذاشتند واز کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند وبرگزاری محافل شعر با نام ویاد شهدا کوچک‌ترین کاری است که ما می‌توانیم برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا انجام دهیم.

دشتی در ادامه بااشاره به نقش شعرا در 8 سال دفاع مقدس گفت : شعرای متعهد هم د رمیدان نبرد مستقیم با دشمننان بعثی وهم درمیدان لسان وسرودن شعر به زیبایی هرچه تمامتر نقش خود شان را بازی کردند.

وی گفت :شعرا علاوه بر حضور در میادین نبرد با سرودن اشعار حماسی , شور ویژ ه ای در رزمندگان اسلام بوجود می آوردند وآنان را برای مقاومت وپایداری در میدان جهاد تشویق وترغیب می کردند

دشتی یکی از وظایف شعرای متعهد امروزی را انتقال فرهنگ ایثار وشهادت به نسل جوان کشور عنوان کرد وافزود: البته این کار زمانی موثر خواهد بود که بین فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا پل ارتباطی برقرار شود وایجاد پل ارتباطی بین فرهنگ دفاع مقدس وعاشورا بعهده شعرای آئیینی است

در این محفل داریوش سفیدی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان سرعین با اشاره نقش بی بدیل شعر درمیان جوامع بشری گفت : زبانی که می‌تواند ارزش‌های الهی را به قلوب انسان‌ها رسوخ دهد زبان شعر و ادبیات است.

وی افزود:: یکی از ابزارهای که نهضت عاشورا و پیام آن را ماندگار کرده است شعر و ادبیات پایداری است مخصوصاً اشعار آیین که گویاترین، نافذترین و تاثیرگذارترین وسیله برای انتقال فرهنگ عاشورا از نسلی به نسل دیگر است.

در این محفل معنوی ابوالفضل محبی , امانی مجد , شفیع خلیل زاده , ولی محمدی , دکتر احد پیشگر , سید سعید اطهر نیاری , رحیم اسدالهی , داود دهقان , داود اسمعیل پور , قدیر عالی فر , گلغانی , تقی عزتی , نادر قدیریان نیاری سروده های خود را قرائت کردند.

ارسال نظرات