مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل:

خانه شهروند برای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی راه‌اندازی شده است

خانه شهروند مقیاسی کوچک از سازمان فرهنگی ورزشی بوده که این خانه به دلیل تاکید شهردار بر برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در سطح شهر در اردبیل راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۸۵۹۳۱۷۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بابک پورپناهی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل در جلسه بررسی اقدامات فرهنگی شهرداری اردبیل اظهار داشت: خانه شهروند مقیاسی کوچک از سازمان فرهنگی ورزشی بوده که این خانه به دلیل تاکید شهردار بر برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در سطح شهر در اردبیل راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این خانه‌ها در واقع زیرمجموعه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل است و از طریق خانه شهروند در مقیاس کوچک تر برنامه‌های سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در سطح محلات و شهرک ها اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل بیان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل انجام داده‌ایم تا راه‌اندازی خانه شهروند را در نقاط مختلف شهر از جمله پارک‌های محلات و سایر مجتمع‌های مسکونی بزرگ شهر نیز اجرا کنیم.

پورپناهی در مورد نمونه فعالیت‌های خانه شهروند افزود: مواردی همچون آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش کاریابی و کارآفرینی، آموزش کنترل خشم و اضطراب و استرس، آموزش خودآگاهی و تربیت کودکان، آموزش فرهنگ آپارتمان‌نشینی و برقراری ارتباط با دیگران، اجرای جشن‌های متنوع به مناسبت اعیاد ملی و مذهبی، اجرای اردوهای یک روزه و مسابقات ورزشی، اجرای بازی های بومی و محلی و برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه سالمندان از جمله برنامه‌های خانه شهروند است.

وی با اشاره به محورهای آموزش در خانه‌های شهروندی اظهار کرد: نحوه زندگی شهرنشینی، تحکیم بنیان خانواده، ترویج ازدواج آسان، سبک زندگی سالم، رفع آسیب‌های اجتماعی و رفتار سازمانی از جمله اموزش‌هایی بوده که در قالب خانه شهروندی به مردم ارائه می‌شود که امیدواریم بتوانیم به اهداف مورد نظر در این حوزه دست یابیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل از ایجاد خانه‌های کودک در مناطق شهری اردبیلخبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا به همراه برنامه‌های مختلف تفریحی، نشاط‌افزایی و ورزشی این طرح را به صورت پایلوت در فرهنگسرای فجر اجرایی و عملیاتی کنیم.

پورپناهی از افزایش خانه های شهروندی و خانه‌های کودک در سال‌های آینده خبر داد و افزود: توسعه فرهنگی اجتماعی که در پی آموزش‌های ارائه شده در خانه شهروند به شهروندان اردبیلی ارائه می‌شود نویدبخش توسعه در ابعاد بیشتر در سطح شهر اردبیل است که انتظار می‌رود با گسترش این خانه در ارتقا فرهنگ شهرنشینی در شهر موثر واقع شود.

ارسال نظرات