امام جمعه اصلاندوز:

ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه/متاسفانه کتاب در حاشیه قرار گرفته است

ما اگر بخواهیم در مورد هر موضوعی به صورت دقیق تحقیق انجام دهیم باید به کتاب مراجعه کنیم زیرا که ماندگارترین روش علم آموزی در طول تاریخ،کتاب است.
کد خبر: ۸۵۹۳۲۷۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، حجت الاسلام عظیم اسدزاده، امام جمعه اصلاندوز در دیدار اعضای انجمن کتابخانه و تعدادی از مسئولان اصلاندوز با بیان اینکه کتاب یک عنایت بزرگ از سوی خداوند متعال برای هدایت بشریت است و گفت:باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ترویج شود.

وی کتاب را یک حافظه تاریخ خواند و گفت:دغدغه مقام معظم رهبری،ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است از اینرو برای تحقق این امر همه مسئولان و متولیان فرهنگی تلاش کنند.

امام جمعه اصلاندوز مطالعه کتاب و کتابخوانی را یکی از ضرورت های ارتقای حوزه فرهنگی هر شهر برشمرد و افزود:ما اگر بخواهیم در مورد هر موضوعی به صورت دقیق تحقیق انجام دهیم باید به کتاب مراجعه کنیم زیرا که ماندگارترین روش علم آموزی در طول تاریخ،کتاب است.

حجت الاسلام اسدزاده با بیان اینکه کسانی که از کتاب فاصله می گیرند زیان می‌بینند افزود:باید تلاش کنیم تا با ساز و کارهای مناسب و عملی زمینه رغبت و علاقه مردم بخصوص قشر جوان را به مطالعه کتابهای مفید و ارزشمند فراهم نمائیم.

وی ضمن تاسف از حاشیه قرار گرفتن کتاب و مطالعه در کشور خاطرنشان کرد:مسئولان ادارات،نهادها و مراکز آموزشی با برنامه ریزی دقیق و منسجم در راستای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه نقش موثری ایفا کنند.

آیت جهانبانی معاون بخشدار اصلاندوز هم در بیاناتی با اشاره به لزوم فرهنگسازی ترویج مطالعه و کتابخوانی در جامعه گفت:تحقق منویات مقام معظم رهبری در توسعه و ترویج کتابخوانی و برجسته سازی فرهنگ کتابخوانی از اهداف مهم برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود:باید اقداماتی انجام شود تا عادت به مطالعه در جامعه فراگیر شود و مردم آن را همچون سایر نیازهای روزانه شان مد نظر قرار دهند.

موسی بیدار مسئول کتابخانه های عمومی شهر اصلاندوز به ارائه گزارشهای 8 ماهه کتابخانه های عمومی پرداخت و گفت:هم اکنون تعداد 19 هزار نسخه با 12 هزار عنوان کتاب در کتابخانه های عمومی شهر داریم.

وی افزود:تعداد اعضای کتابخانه عمومی شهر اصلاندوز 546 نفر و تعداد اعضای کتابخانه عمومی محله قره قباق 250 نفر بوده و تعداد 77 نفر نیز جزو اعضای سراسری در کتابخانه های کشور هستند.

ارسال نظرات