امام جمعه موقت خرم آباد:

برخی ها به دنبال بزرگ جلوه دادن قدرت آمریکا هستند

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: برخی ها به دنبال بزرگ جلوه دادن قدرت آمریکا هستند
کد خبر: ۸۵۹۳۳۲۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام متقی نیا در خطبه های نماز جمعه خرم آباد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، گفت: عده ای می خواهند آمریکا را بزک کنند و  قدرت این کشور را بزرگ جلوه دهند و البته این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران اذعان کرده اند آمریکا ضعیف شده است.

وی با بیان اینکه 75 درصد مردم آمریکا مسئولان خود را دروغگو می دانند و به انها اعتماد ندارند افزود: امروز آمریکا با 16 هزار میلیارد دلار بدهی بدهکارترین کشور دنیا است.

امام جمعه موقت به افزایش میزان جرم و جنایت در کشور امریکا اشاره کرد و گفت: وجود 82 درصد پایگاههای ضد اخلاقی در آمریکا نشانه انحطاط اخلاقی در این کشور است.

متقی نیا با بیان اینکه امروز خشونت در امریکا بیداد می کند اضافه کرد: تمام ضعف ها بیانگر این است که امروز قدرت آمریکا بیش از گذشته ضعیف شده است؛ اما متاسفانه برخی ها می خواهند قدرت این کشور را بزرگ جلوه دهند.

وی حفظ آرامش و همچنین تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در مسیر اجرایی شذن برجام را از مطالبات مردم از دولتمردان دانست و ادامه داد: برجام به عنوان یک قانون باید اجرایی شود؛ اما با این حال همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند باید مراقب نفوذ دشمن باشیم.

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: غربی ها خود با صدای رسا و بدون اینکه سانسوری در کار باشد در خبرگزاری ها رسمی خود  اعلام کرده اند که به دنبال نفوذ، مهار، تغییر و تغییر ساختار در کشورمان هستند؛ حال برخی ها وظیفه خود می دانند که چهره آمریکا را بزک کرده و منکر اداعای آنها شوند.

متقی نیا با تاکید بر اینکه باید مراقب نفوذ دشمن باشیم اظهار کرد: دشمن به دنبال اجرای عملیات فریب است و در واقع به دنبال این هستند که مسئولین ما دچار اشتباهات محاسباتی شوند.

وی بیان کرد: دشمن با مشوق ها و مجازات های خود می خواهد ما را واردار به حرکت در مسیری کند که آنها می خواهند.

امام جمعه خرم آباد گفت: باید مراقب باشیم که در مرحله پسا برجام فریب دشمن را نخوریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خبرهای تایید نشده ای در خصوص اردوکشی سیاسیون به دانشگاههای استان به گوش می رسد گفت: اردوکشی سیاسیون به مراکز دانشگاهی به جای روشنگری سیاسی دانشگاههای لرستان را دچار افت علمی می کند.

متقی نیا با بیان اینکه این همه فضا وجود دارد چرا اردوکشی به داخل دانشگاهها صورت می گیرد افزود: این اردوکشی ها در شرایطی صورت گرفته است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود ضمن تاکید بر گسترش مسائل فرهنگی، ایمانی و اسلامی فرمودند که خبرهایی به گوش می رسد که برخی از دانشگاهها در این مسیر حرکت نمی کنند.

 امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به دیدار اخیر دانشگاهیان با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حرکت دانشگاهها در مسیر ایجاد اعتماد به نفس و امید به آینده در میان جوانان، اجرای دقیق نقشه جامع علمی کشور، توجه به کیفیت آموزش عالی، سرعت بخشیدن به پیشرفت علمی کشور، جهت دهی به مقالات علمی و پایان نامه های دکترا در چارچوب نیازهای فعلی و آینده کشور، نیازسنجی علمی برای حال و آینده کشور تاکید کردند.

 وی اظهار کرد: همچنین در این دیدار رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید تمام برنامه ها و مسیر حرکت دانشگاه ها در جهت نقش آفرینی در ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد و البته ایشان لازمه حرکت در این مسیر را اطلاع دقیق و میدانی مسئولان وزارت علوم و بهداشت از شرایط واقعی دانشگاه ها دانستند.

ارسال نظرات