برگزاری جلسه شورای بسیج در شهرستان طارم

جلسه شورای بسیج شهرستان طارم با هدف شناسایی معضلات شهرستان برگزارشد.
کد خبر: ۸۵۹۳۴۶۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه ناحیه طارم در جلسه شورای بسیج شهرستان طارم گفت: برنامه های فرهنگی درغالب اقتصادمقاومتی، نهضت روشنگری در حوزه ها و برنامه های استکبارستیزی و جلوگیری از نفوذ دشمن در مناسبت های خاص انجام می گیرد.

اقبال جهانبخشی افزود: پرداختن به مسأله امربه معروف و نهی از منکر و تذکرلسانی وظیفه همگانی است که در حل مشکلات جامعه کارساز است.

وی با اشاره به مسئولیت خطیر سپاه در آگاهسازی مردم از آسیب های ماهواره و استفاده نادرست از شبکه های اینترنتی اظهارداشت: بعد از آگاه سازی حدود ۲۰ دستگاه ماهواره بصورت داوطلبانه به حوزه بسیج امام رضا (ع) شهر آب بر تحویل داده شده است.

فرمانده سپاه ناحیه طارم گفت: استفاده از مراسمات یادواره شهدا، همایش ها، نهضت روشنگری و استفاده از سخنرانان مجرب در آگاهسازی اقشار مختلف مردم بی تأثیر نبوده است.

جهانبخشی افزود: جلسه شورای قشر بسیج شهرستان با حضور اعضای شورای قشربسیج هرماه برگزارمی شود که هدف از برگزاری این جلسات شناسایی معضلات شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: این مجمع برگرفته از ۸ کارگروه است که شامل کارگروه های (اقتصادی ، فرهنگی، دفاعی، اجتماعی و اطلاعات، سیاسی، تربیتی و اخلاقی ) می باشد که هریک از کارگروه ها با بررسی معضلات شهرستان به ارائه راهکار می پردازند.

همچنین امام جمعه طارم در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت امام زین العابدین(ع) و با اشاره به اهمیت سوگواری برای سالار شهیدان در این ماه بزرگ گفت: امام سجاد (ع) برای پیام رسانی مظلومیت حضرت سیدالشهدا و شهدای کربلا از هرچیزی استفاده می کرد که این خودش یک فضیلت بود.

حجت الإسلام محمد صادق پور خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار خیلی گریه می کردند و گریه ایشان بیشتر جنبه سیاسی داشت چون آنها خطایی نداشتند بخاطر عظمت خداوند متعال بود چون خودشان را در مقابل این عظمت خیلی کمترمی دیدند بنابراین اوضاع در آن زمان در خفقان بود ایشان در غالب گریه، دعا و مناجات فرهنگ سیدالشهدا را برای سایر نسل ها بازگو و به یادگارگذاشتند.

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به خصوصیات انسان مؤمن اظهارداشت: باید سه خصلت ( پرهیز از غیبت، مشغول شدن به خویشتن و به کارهایی که برای دنیا و آخرت مفید است و بسیار گریستن برای گناهها و خطا ها ) از خصوصیات بارز یک انسان با ایمان باشد.

وی با اشاره به مصوبات طرح شده در جلسه شورای بسیج شهرستان در رابطه با معضلات شهرستان طارم خواستار هم اندیشی و ارائه راهکار از جانب هریک از اعضای شورای قشربسیج شد.

در ادامه بررسی معضلاتی ازجمله فقدان شبکه های تلوزیونی در روستاهای تابع شهرستان طارم، استفاده نامطلوب از شبکه های اینترنتی، معضلات طلاق، انتقال فرهنگ های مبتذل توسط کارگران غیربومی و کارتون خواب، گرایش دانش آموزان بسوی مصرف مواد مخدر، شیوع فرهنگ بدحجابی توسط افراد ناشناس، راه اندازی طرح خیرین در کمک رسانی به تربیت مبربیان صالحین و اجرای مانور غیرمنتظره در سطح شهرستان طارم از معضلات و مشکلات ایرادشده توسط هریک از کارگروه ها همراه با طرح راهکاردر این جلسه بود.

ارسال نظرات