پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند عزم جدی مسئولان می باشد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند عزم جدی و تلاش مشترک دستگاههای مسئول می باشد.
کد خبر: ۸۵۹۳۵۷۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان،در نشست رابطین پیشگیری شهرستان ها و مناطق، با بیان اینکه در عصر کنونی نمی توان منکر تنوع وکثرت آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در جامعه باشیم؛ اظهار داشت: منشا و محل ورود آسیب های اجتماعی مشخص است اما باید نحوه مقابله با آن را فرا گیریم.

خوش گوار با بیان این مطلب که ارگان ها و نهادهای مختلفی، متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی می باشند نبود وحدت رویه را از مشکلات پیشرو عنوان کرد و با بیان اینکه اقدام هر نهاد به صورت مستقل، آسیب ها را به حداقل نمی رساند؛ ابراز امیدواری نمود با تجمیع نظرات و داشتن وحدت رویه شاهد روند رو به نزول آسیب های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش و زحمات رابطین پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی شهرستان ها و مناطق تابعه، عملکرد آموزش و پرورش استان در حوزه پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی را قابل قبول دانست

خوش گوار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رویکرد اقدامات آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری در سطح وزارت به سمت فعالیت های فرهنگی سوق پیدا می کند؛ خاطر نشان کرد: افزایش مخاطبین تحت پوشش برنامه پیشگیری به عنوان یک هدف پیگیری می شود.

وی از برگزاری جشنواره نوجوان سالم در تمامی دوره های تحصیلی در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته در برگزاری این جشنواره دو نفر از فرهنگیان و یک نفر از دانش آموزان حائز رتبه برتر کشوری شدند و از لحاظ کمیت نیز رشد چشمگیری داشتیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه رابطین پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی از ظرفیت کمیته پیشگیری شهرستان ها و مناطق بهر گیری کنند؛ گفت:‌ تمامی دست اندرکاران آموزش و پرورش باید بحث آسیب های اجتماعی را جدی بگیرند .

در ادامهمحمد رضا سورسوری رئیس اداره مراقبت و پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان نیز به بیان اهم برنامه ها و فعالیت های حوزه پیشگیری در سال جاری پرداخت و گفت: نهایت تلاش دست اندرکاران حوزه پیشگیری بر آن است که نرخ پوشش فعالیت ها را افزایش دهیم.

برگزاری منظم جلسات شهرستان ها، همکاری با سایر ادارات، شناسایی مناطق و مدارس پرخطر و در معرض خطر، نظارت مستمر و جدی بر اجرای طرح ها و برنامه ها در مدارس، استفاده از مدرسین توانمند جهت برگزاری دوره ها از موارد تاکیدی رئیس اداره مراقبت و پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل به رابطین پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی شهرستان ها بود.

ارسال نظرات