آغاز مسابقات سراسري قرآن کريم در سرعین

مرحله منطقه ای مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان قوه قضایی استان اردبیل در شهر سرعین آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۹۴۰۹۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، در این مسابقات 107 نفر از کارکنان و خانواده های کارکنان قوه قضاییه به مدت دو روز در چهار رشته قرائت ، ترتیل ، حفظ و درک مفاهیم و تفسیر رقابت کرده و در پایان یک نفر از هر رشته به مسابقات کشوری راه خواهد یافت.
رییس کل دادگستری استان امروز در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به این که انسان نیاز به پناهگاهی دارد که معنویت و فرهنگ خود را برای یک زندگی سالم اجتماعی محفوظ بدارد و پناهگاهی جز قرآن در عالم بشریت وجود ندارد اظهار کرد: قرآن کتابی برای تمام مراحل زندگی اجتماعی ، فردی بشر است که با اتکای به آن سعادت دنیوی و اخروی بشر تامین می شود.
وی گفت: رسالت قوه قضاییه در ایجاد امنیت و آرامش و تحقق عدالت ایجاب می کند تا با در نظر داشتن مسوولیت های خطیر دستگاه قضایی نسبت به سایر دستگاه ها ، فعالیت های فرهنگی و قرآنی در این نهاد بیشتر شود زیرا اصلاح این نهاد در اصلاح سایر نهادها موثر خواهد بود.

سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه (مرحله منطقه ای) با شرکت نفرات برتر مسابقات استانی هفت استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، کردستان، ایلام و کرمانشاه و با حضور رئیس کل دادگشتری استان اردبیل در حال برگزاری است.

ارسال نظرات