نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با بسیج تاکید کرد

حل‌نشدن مسئله پی ام دی یعنی عهدشکنی/ آژانس ابزار دست اسرائیل

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام بیان کرد: دولت، تیم مسئول اجرای برجام و دستگاه دیپلماسی باید محکم و قاطع بر روی مواضع خود بایستند و حل پی ام دی را به عنوان شرط اجرای تعهدات قرار بدهند و در غیر این صورت تعهدات انجام نشود.
کد خبر: ۸۵۹۵۱۷۰
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات معاون پیشین وزیر خارجه امریکا مبنی بر احتمال حل نشدن مسئله پی ام دی، تصریح کرد: این نوع اظهار نظرها و موضع گیری ها برخاسته از عهدشکنی هایی است که ما پیش بینی می کنیم.

نقوی حسینی در ادامه بیان داشت: ما معتقدیم که آمریکایی ها به دنبال عهدشکنی هستند و نمی خواهند به تعهدات خود عمل کنند و چنین اظهارنظرهایی برخلاف متن برجام و برخلاف روال مذاکرات است و تفسیری جز عهدشکنی و دبه درآوردن در اجرای برجام ندارد.

وی در توضیح بیشتر این موضوع، افزود: حل مسئله پی ام دی یکی از موضوعات اصلی مورد هدف در مذاکرات و از ابتدا هم موضع جمهوری اسلامی ایران این بوده است که در مذاکرات باید پی ام دی حل شود و بعدا اجرای تعهدات شروع شود.

نقوی‌حسینی ادامه داد: حتی زمانی که آمانو هم در کمیسیون برجام شرکت کرد، خیلی صریح و روشن گفت که ما مسئله پی ام دی را حل می کنیم و برای همیشه این پرونده بسته خواهد شد و حتی اشاره کرد تا دوماه آینده یعنی حتی قبل از شروع اجرای برجام این موضوع حل خواهد شد، درواقع قول بسته شدن پرونده پی ام دی را داد.

نماینده مردم ورامین در مجلس تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز در ابلاغیه ای که به دولت داشتند این موضوع را مورد تاکید قرار دادند که باید پی ام دی حل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: هم منتقدین برجام و هم گزارش کمیسیون برجام به این نکته اشاره داشته و دارد که آژانس، ابزار دست امریکایی ها و پیگیر اهداف و منافع آنها و نیز غربی هاست و روی آژانس نمی شود حساب کرد.

نقوی حسینی ادامه داد: از این رو باید آژانس بین المللی انرژی اتمی را وسیله و ابزار در اختیار رژیم صهیونیستی و امریکایی ها تلقی کرد و این برداشت و تفسیر غلطی است که آژانس گزینه مناسبی برای داوری در خصوص مسئله هسته ای باشد. در حقیقت این موضوع که آژانس قابل اعتماد نیست، بیش از پیش با واقعیت انطباق پیدا کرده است. 

وی یادآور شد: ما در مراحل اولیه اجرای برجام هستیم و اگر در این مراحل قاطع و محکم و استوار نایستیم و جلوی زیاده خواهی و تعبیر و تفسیرهای غلط و یکجانبه اینها را نگیریم در آینده با مشکلات بیشتری روبرو خواهیم شد.

نماینده مردم تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: از این جهت دولت، تیم مسئول اجرای برجام و دستگاه دیپلماسی باید محکم و قاطع بر روی مواضع خود بایستند و حل پی ام دی را به عنوان شرط اجرای تعهدات قرار بدهند و در غیر این صورت تعهدات انجام نشود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار