حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی:

برای خلق امنیت باید با تولیدکنندگان ناامنی و ناهنجاری برخورد قانونمند کرد

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: برای خلق امنیت باید تولیدکنندگان ناامنی و ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی را رصد کرده و با آنها برخورد قانونمند داشت تا امنیت جامعه تأمین شود.
کد خبر: ۸۵۹۵۱۹۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در آیین تکریم و معارفه معاون حقوقی و امور مجلس ناجا به موضوع امنیت را مهمترین مقوله عنوان و اظهار داشت: نقش نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت کشور، کلیدی، محوری و بی‌بدیل است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این رسالت بزرگ بر شانه‌های ناجا و دیگر نیروهای مسلح و مقتدر نظام جمهوری اسلامی ایران است و انصافاً نظام در این حوزه کارآمدی بالایی را به نمایش گذاشته است که محصول کار نیروهای مسلح و نیروی انتظامی، ارتقای سطح امنیت بوده است.

نماینده مردم قزوین تصریح کرد: از این منظر ما از کیفیت قابل قبولی برخورداریم و مرزهای ما مطمئن بوده و یک سطح قابل قبولی از امنیت و آرامش خاطر برای شهروندان وجود دارد.

وی با تشکر از زحمات مأموران نیروی انتظامی اظهار داشت: برای خلق امنیت باید تولیدکنندگان ناامنی و ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی را رصد کرده و با آنها برخورد قانونمند داشت چرا که این گونه امنیت جامعه تأمین می‌شود.

ابوترابی افزود: حوزه اصلاح و تربیت یک حوزه است و حوزه ممانعت از خلق ناامنی وظیفه دیگری است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس، دولت و دستگاه‌ قضایی باید از تمام ظرفیت خود برای حمایت بایسته و شایسته از نهاد ناجا استفاده کنند.

ابوترابی یکی از اولویت‌های نخست کشور را حمایت صحیح و منطقی از نهاد ناجا برای ارتقای این نهاد است و گفت: در راستای افزایش امنیت و آرامش خاطر اصلاح رفتارهای فرهنگی و اجتماعی و تحقق این اهداف باید در خدمت این نیرو باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل فراهم آورنده امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی در کشور فرهنگ حاکم بر مردم است که فرهنگ اسلامی و دینی و نهاد خانواده است و اینها از عوامل کلیدی امنیت کشور ما هستند.

وی گفت: شما در مقابل ملتی هستید که اصول اعتقادی داشته؛ لذا حس موانع اعتقادی، دینی و تحکیم دینی و نهاد خانواده یکی از مهمترین گام‌ها برای افزایش امنیت اجتماعی است.

نمایند مردم قزوین تأکید کرد: یکی از وظایف شما برخورد با کسانی است که سطح دینی و اخلاق را در جامعه مورد آسیب و تهدید قرار می‌دهند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یکی از اصولی که موجب ارتقای سطح دینداری و اخلاق می‌شود قطعاً مسئله حجاب است؛ اگر ناجا دغدغه امنیت خواهران را دارد؛ خانم‌ها باید در بالاترین سطح امنیت باشند و این اصولی دارد.

ابوترابی افزود: یکی از ارکان تأمین‌کننده امنیت، احترام و شخصیت زن آن است که پوشش زنان مطابق با شئون یک زن مسلمان ایرانی باشد.

ارسال نظرات