امام جمعه اردبيل:

گسترش حوزه‌های علمیه باعث تحکیم اعتقادات دینی و فرهنگي مي شود

حوزه های علمیه در رأس امور فرهنگی و دینی کشور قرار دارند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
کد خبر: ۸۵۹۵۲۵۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، آيت الله سيد حسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در مراسم افتتاح و معرفي اولين مدير حوزه علميه امام محمد باقر(ع) پارس آباد با تاکید بر نقش مهم و اساسی حوزه های علمیه گفت: حوزه‌ هاي علمیه در كنار علما نقش و تأثیر بسزایی در رشد و تعالی جامعه داشته و می‌تواند در زدودن خرافات و بدعت‌ها و برقراري عدالت اجتماعي نقش آفرین باشد.

وي با بيان اينكه حوزه‌های علمیه باید با استفاده از ظرفیت‌های خود در حوزه بدعت‌‌زدایی و خرافه‌زدایی از جامعه گام بردارند، افزود: با توجه به نقش و اهمیت حوزه هاي علميه انتظار می‌رود حوزه‌ها در عرصه زدودن آداب و رسوم غلط و بدعت‌ها و خرافات به شایستگی عمل کرده و فتنه‌های دشمنان را در ایجاد چهره دروغین از عالم اسلامی خنثی کنند.

نماينده ولي فقيه در استان اردبيل با اشاره به نقش مهم روحانیت در جامعه، اظهار داشت: علمای بزرگی همچون جوادي عاملي که به مدارج علمی بزرگی رسیده اند، با تلاش های اساتید در حوزه های علمیه توانسته اند به این مدارج دست یابند و به همين دليل حوزه های علمیه از لحاظ تربیت نسلی پویا و متعهد وظیفه اجتماعی مهمی بر عهده دارند.

آيت الله عاملي، پرورش نیروهای توانمند در مباحث دینی را یکی از وظایف اساسی حوزه ها دانست و گفت: امروز حوزه های علمیه در رأس امور فرهنگی و دینی کشور قرار دارند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وي با اشاره به دریافت آسان برنامه های تلویزیونی شبکه فارسی زبان در کشور و فعالیت چندين شبکه ماهواره اي مبتذل بر عليه خانواده ها، بیان کرد: دشمنان اين نظام با سرمایه گذاری کلان خود بر روي شبكه هاي ماهواره اي سعی دارند در بین افکار جوانان ایران اسلامی، ایجاد فاصله طبقات عاطفی و احساسی کنند و با این روش، ارزش‌های دینی را از جوانان ما سلب کنند كه بايد خانواده ها در اين زمينه هوشيار باشند.

امام جمعه اردبيل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گسترش حوزه‌های علمیه در شهرستان پارس آباد سبب تحکیم اعتقادات دینی بيشتر مي شود و چون اين شهرستان قدمت تاريخي بيشتري ندارد ما از توسعه حوزه‌های تبلیغ دین و تربیت طلاب در پارس آباد خرسندیم و امروز نیز افتخار افتتاح مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) در اين شهرستان هستیم.

عاملي با اشاره به اينكهباید بهترین استعدادها را به سمت حوزه‌های علمیه هدایت کنیم، تصريح كرد: با اينكههر كدام از رشته‌های تحصیلی دارای جایگاه و فضیلت هستند اما هیچ رشته‌ای به مبارکی، شایستگی و عظمت به پای رشته‌های حوزه علمیه نمی‌رسد.

وي همچنين با بيان اينكه گرفتن مجوز فعاليت حوزه علميه امام محمدباقر(ع) پارس آباد به همين راحتي ها نبوده بلكه با تلاش و دوندگي چندين ساله حاصل شده، از همکاری مسوولان، امام جمعه شهر، مسوول حوزه علميه استان، خيرين، روحانيون به ويژه اداره راه و شهرسازي در تامین محل مورد نیاز مدرسه علمیه برادران پارس آباد قدرداني كرد و گفت: این مدرسه علميه در ساختمان سابق اداره راه و شهرسازي شهر پارس آباد مستقر است و اميدواريم در آينده اي نزديك با همت مسوولان و خيرين با تامين مكان و احداث ساختمان مناسب سطح فعالیت های این حوزه گسترش يابد.

در اين مراسم حجت‌الاسلام سعید دولتی به عنوان اولين مدير حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) پارس آباد انتخاب و حكم مسئولیت اين حوزه را از دستان امام جمعه اردبيل دريافت كرد.

ارسال نظرات