همایش سه ساله‌های حسینی در گیوی برگزار شد

همایش سه ساله‌های حسینی با حضور دختران خردسال و والدینشان به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در مسجد باب الحوایج شهر گیوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۵۳۲۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، حجت‌الاسلام سید محمد اکبری سادات، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کوثر امروز (سه شنبه) در همایش سه ساله‌های حسینی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت فرزندان، اظهار کرد: اسلام برای پرورش و تربیت دینی فرزندان سفارش و تاکید بسیار دارد و خانواده را در این رابطه مورد خطاب جدی قرار داده است.

وی افزود: حضرت رقیه(س) در دامن پرمهر خاندان رسالت رشد یافت و با حضور در واقعه کربلا نقش یک مبلغه عاشورایی را ایفا کرده است.

حجت‌الاسلام اکبری سادات گفت: امروز باید همه خانواده‌ها مراقب تعلیم و تربیت فرزندان خود باشند تا در سرزمین ولایی و حسینی ایران اسلامی نسلی عاشورایی و پا در رکاب ولایت فقیه تربیت کنیم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کوثر به روایات ائمه معصومین(ع)، تصریح کرد: کسی که در دل یقین به ولایت اهل بیت(ع) را داشته باشد برای او از عبادت هزار سال بهتر است و اگر بنده‌ای هزار سال خدا را عبادت کند خداوند عبادت او را نخواهد پذیرفت تا اینکه ولایت اهل بیت(ع) را قبول داشته باشد.

وی ادامه داد: با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که فرزندان اهل بیت(ع) نیز همانند پدرانشان قابل احترام و کرامت هستند و اجرای مراسم برای آنها و عبرت‌های زندگی‌شان راه سعادت و کمال را برای ما سهل و آسان خواهد نمود.

گفتنی است که نوحه خوانی و مرثیه سرایی از جمله برنامه های اجرا شده این مراسم بود.


ارسال نظرات