رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایجرود:

طرح واکسیناسیون رایگان بر علیه بیماری تب‌برفکی در شهرستان ایجرود

در طرح واکسیناسیون رایگان بر علیه بیماری تب‌برفکی در شهرستان ایجرود 26 هزار و 871 راس گوسفند و بز توسط پرسنل اداره دامپزشکی و با همکاری بخش غیردولتی واکسینه شدند.
کد خبر: ۸۵۹۵۹۴۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایجرود گفت: با هدف مبارزه با بیماری تب‌برفکی، واکسیناسیون رایگان گوسفند و بز بر علیه بیماری تب‌برفکی در شهرستان ایجرود با موفقیت اجرا شد.

حامد عیسی‌پور افزود: تب برفکی یک بیماری ویروسی است که معمولاً به صورت تب شدید و ایجاد تاول در دهان و بین سم حیوان بروز می کند و در صورت عدم رسیدگی باعث کاهش تولید و تلف شدن دام‌های جوان و زیان اقتصادی به دامداران می شود.

وی افزود: واکسیناسیون و ایمن سازی دام‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی ، قرنطینه‌ای در واحدهای دامداری مؤثرترین روش جهت پیشگیری از بیماری واگیردار تب برفکی است.

عیسی پور ادامه داد: در این راستا با اجرای طرح فراگیر مایه‌کوبی گوسفندی در سال جاری 26 هزار و 871 راًس گوسفند و بز علیه بیماری تب‌برفکی در شهرستان ایجرود تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایجرود از تمام دامداران زحمت کش این شهرستان درخواست کرد در زمان مراجعه نیروهای دامپزشکی به روستاها همکاری لازم را در این زمینه انجام دهند.

ارسال نظرات