فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

تفکر بسیج محدود به جغرافیای ایران نیست/روحیه ی استکبار ستیزی برگرفته از فرهنگ بسیج است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ثمره خون شهدای ما در یمن، عراق، سوریه و لبنان قابل مشاهده است.
کد خبر: ۸۵۹۶۰۵۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، سردارسرتیپ دوم پاسدار  حسین معروفی در پانزدهمین همایش استانی هادیان و مدیران سیاسی سپاه و بسیج سیستان و بلوچستان که  در مجتمع آموزشی شهید عالی زاهدان برگزار شد ضمن اشاره به تقارن هفته بسیج با محرم الحرام و صفر اظهار کرد: در هفته بسیج که برگرفته از فرهنگ عاشوراست باید درسهای عاشورا را تبیین و تشریح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه بسیج بر هیچ کس پوشیده نیست افزود: امروز تفکر بسیج مربوط و محدود به جغرافیای ایران نیست.

 وی با تاکید بر سخنان امام راحل(ره) بیان داشت: بسیج سیاسی است اما سیاست زده و سیاسی کار نیست، بسیج عالم است اما علم زده نیست، بسیج منطق دارد و پیرو مکتب وحی و جامع الاطراف است.

وی تصریح کرد: پس از انتخاب و تاسیس بسیج مستضعفین در 5 آذر بعد از تسخیر لانه جاسوسی و حرکت خبیثانه آمریکا هیچ کس به عمق این دور اندیشی حضرت امام (ره) نیاندیشید.

سردار معروفی با اشاره به اینکه بسیج تشکیل شده از توده ی مردم است گفت: تفکر بسیج باعث شد مجموعه ی 8 ساله ی دفاع مقدس به نفع جمهوری اسلامی ورق بخورد و باعث عزت و سربلندی ایران اسلامی شد.

وی تفکر بسیجی را تفکر خودباوری دانست و تصریح کرد: بسیج تفکر عمق بخشی، اراده، وفاق ملی و مدیریت جهادی است؛ همه اینها زاییده ی تفکر بسیجی است.

وی خاطر نشان کرد: در سنگرها، گردان و گروهان و دسته های هشت سال دفاع مقدس افراد با سلایق مختلف بودند و هیچ سلیقه ای بر بسیج تاثیر نمی گذاشت.

فرمانده سپاه سلمان ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان، کشاورزان و کسبه و پیرو جوان در یک قالب قرار گرفتند چون هدف مشترک و تفکر، تفکر دین بود.

وی گفت: در گردان 405 و 409 استان سیستان وبلوچستان برادران اهل سنت و شیعه در کنار هم برای حفظ منافع ملی دفاع می کردند و 100 تن از برداران اهل سنت شهید شدند.

وی بسیج را ضامن امنیت کشور دانست و افزود: بسیج در عرصه های مختلف وارد شد و عزت و سربلندی را به ارمغان آورد.

سردار معروفی تفکر بسیج را تفکر پویایی، پیشروندگی و جلوتر از به روز بودن برشمرد و افزود: بسیج مسئولیتی بس سنگین را بر عهده دارد.

وی اذعان داشت: بسیج انقلابی و غیر محافظه کار است، معامله نمی کند و ریسک پذیر است؛ بسیج سد بلای مردم، ارزشها و  نظام است تا تفکر دشمن نفوذ پیدا نکند و ارزشهای جوانان خدشه دار نشود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه حماسه 9 دی را تفکر بسیج خلق کرد یاداور شد: بسیج یک جریان و فرهنگ جاری و ساری است.  

وی تاکید کرد: بسیج محدود به جمهوری اسلامی نیست امروز دنیای اسلام از بسیج الگو گرفته است.

وی روحیه استکبار ستیزی را برگرفته از فرهنگ بسیج دانست و گفت: تنها ارگان سازمان یافته، با انگیزه و مردمی که در جبهه سخت، نیمه سخت و نرم قدرت فعالیت دارد فقط قدرت بسیج مستضعفین ایران اسلامی است.

سردار معروفی روحیه استکبار ستیزی را برگرفته از فرهنگ بسیج دانست و افزود: حضور همشه در صحنه مردم بویژه در 13 آبان امسال نشان از عمق دشمن شناسی نسبت به آمریکا؛ دشمن درجه یک جمهوری اسلامی ایران و عمق ارتباط مردم با امام است.

وی در پایان دشمن شناسی، ولایت باوری، بصیرت، اهل کاربودن، اهل گمنامی بودن، اهل حضور در صحنه بودن، اهل زندگی شهادت طلبانه، اهل تلاش عاشقانه و عارفه، صاحب اراده، پیشرو بودن، دغدغه مند بودن، آرمان خواهی توام با عمل گرایی و نظم و انظباط را بخشی از ویزگی های محوری بسیجیان دانست

ارسال نظرات
آخرین اخبار