خبرهای داغ:
یادداشت/ماجراجويي 20:30؛

20:30 میخواهد فیتیله را کم کم روشن کند

کد خبر: ۸۵۹۶۴۶۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

پس از توهين آشكار و خارج از چارچوب رسانه اي برنامه «فتيله» نسبت به آذري زبان ها، حالا نوبت به اخبار 20:30 رسيده تا به طور غيرمستقيم اين توهين را لاپوشالي كرده و به نوعي كم اهميت جلوه دهد.

جاي تاسف است كه دو هفته متوالي خبر 20:30 به اين موضوع پرداخت مي كند، آن هم نه در تقبيح اين عمل، بلكه در توجيه آن!

در برنامه «صرفا جهت اطلاع» هفته گذشته خبر 20:30، از عملكرد خوب فیتيله در سال هاي گذشته سخن به ميان آورد تا به نوعي القا كند كه برنامه اخير اشتباه سهوي بيش نبوده و قابل گذشت است درحالي كه بودند افراد، گروه و سازمان هاي كه اوايل انقلاب، يار امام و نظام بودند و اكنون عليه نظام عمل مي كنند و سابقه افراد توجيه كننده مناسبي براي عملكرد اشتباه آن ها نيست.

در برنامه ديشب اخبار 20:30 نيز قضييه برنامه فیتيله را به «جناب خان» برنامه خندوانه نسبت دادند تا به نوعي القا كنند كه به خاطر لهجه آذري داشتن، برنامه فیتيله متوقف شده است درحالي كه هر عقل سليمي مي داند تاكنون برنامه، فيلم و سريال هاي زيادي با لهجه آذري به روي آنتن رفته و مشكلي نداشته است ولي در برنامه فیتيله آن چيزي كه ملت ايران به خصوص آذري زبان ها را رنجاند، توهين به آذري زبان ها بود نه لهجه داشتن!

حال براي مردم جاي سوال است كه خبر 20:30 شبكه دو –شبكه اي كه متولي برنامه فیتيله بود- چرا در ماجراي يكي از مجري هاي سيما كه به علت اهانت به يك شخص نه يك ملت، آن هم در محفل خصوصي و غير رسانه اي اين همه پرداخت نكرد!

كاش شبكه دو به خصوص خبر 20:30 به جاي تمركز براي برنامه سازي جهت القا و توجيه افتضاح به بار آمده در يكي از برنامه هاي اين شبكه، به واكاوي اين مسئله پرداخته و از به وجود آمدن مجدد چنين مسائلي جلوگيري كند تا خداي ناكرده با اختلاف و انشقاق اقوام ايراني، آب به آسياب دشمن ريخته نشود.

میرحسین بنی هاشم

ارسال نظرات
آخرین اخبار