رقابت، آفت مداحان مشگین شهر نشود

حجت الاسلام محبی در همایش مشترک ائمه جماعت، هیئت امنا و فرماندهان بسیج گفت: متاسفانه در این شهرستان اکثر مداحان با هم در رقابت هستند.
کد خبر: ۸۵۹۷۱۰۸
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، همایش مشترک ائمه جماعت، هیئت امنا و فرماندهان حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج در محل حسینه ثارالله شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد.
سرهنگ پاسدار محمد پورمند فرمانده سپاه شهرستان مشگین‌شهر در این همایش ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: مساجد مهمترین کانون جذب نوجوانان و جوانان است و تعامل و همکاری بین فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج، ائمه جماعات و هیات امنای مساجد امری ضروری است و خوشبختانه در این شهرستان تعامل بین این گروه ها به خوبی انجام گرفته است.
وی با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمن گفت: مساجد پایه و اساس انقلاب اسلامی است لذا حضور فعال جوانان در مساجد امری ضروری است که فرماندهان بسیج با همکاری هیئت امنای مساجد و ائمه جماعت محل باید در این راستا تعامل بیشتری داشته باشند و این امر یکی از مهمترین دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری است.
در این همایش نمایندگانی از هر قشر مشکلات و راهکار های لازم جهت تعامل با یکدیگر بیان کردند.
حجت الاسلام الهویردی محبی به نمایندگی از ائمه جماعات شهرستان با اشاره به مراسمات مذهبی مساجد گفت: متاسفانه در این شهرستان اکثر مداحان با هم در رقابت هستند و اهداف ائمه اطهار در میان این رقابت ها کم رنگ تر شده است و در کنار آن روحانیون نیز در حاشیه مانده است.
وی بر تشکیل جلسات مشترک بین ائمه جماعت، هیئت امنا و فرمانده پایگاه محل تاکید کرد و گفت: با تشکیل جلسات و در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی محل به نحو احسن انجام می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در این شهرستان روحانیون و مداحان بنامی وجود دارد که با حداقل هزینه می توانند برنامه های مختلف را اجرا کنند اما متاسفانه برخی از هیئت امنای مساجد با هزینه های هنگفت از خارج از شهرستان مداح و یا روحانی برای مراسمات خود دعوت کرده و فعالان این عرصه در این شهرستان به فراموشی سپرده می‌شوند.
آیدین افزون سرپرست اداره اوقاف شهرستان در این همایش بر تکمیل اعضای هفت نفره هیئت امنا تاکید کرد و گفت: در مساجد هر یک از محله ها می بایست از بین هیئت امنای محل یک نفر به عنوان رئیس، دبیر، مسئول امور اداری، مسئول امور فرهنگی، مسئول امور ساختمان و بهداشت و تجهیزات، و مسئول امور اجتماعی و خدماتی انتخاب و به نحو احسن در مدیریت مساجد همت کنند.
ارسال نظرات