گزارش؛

گوشه ای از فعالیت های جوانان استان در نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی

از حمایت از ایده های نوآور در پارک علم و فناوری گرفته تا بازار فروش محصولات گوشت و تخم بلدرچین در خارج استان و کشور همه گوشه ای از فعالیت های جوانان کردستانی در نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۵۹۸۱۳۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سازمان بسيج سازندگي در سال 1379 براساس تدابير مقام معظم رهبري براي شكوفايي استعدادهاي ذخيره شده در جوانان تشكيل شد. سازماني كه امروز در عرصه‌هاي متفاوتي گام برمي‌دارد و رزمندگان جنگ نرم اين جبهه تا آنجا كه در توان دارند در تلاشند تا بيانات مقام معظم رهبري در راستاي محروميت‌زدايي و عدالت محوري و اقتصاد مقاومتي تحقق يابند.

بسيج سازندگي در راستاي تحقق تدبير اقتصاد مقاومتي كه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي تبيين شده فعاليت‌هاي مثمر ثمري انجام داده است. تشكيل قرارگاه مركزي جهاد اقتصادي و تشكيل ستادهايي با همين عنوان در مركز استان‌ها، فراخواني از مسئولان نواحي و استاني سپاه در خصوص طرح‌هاي قابل اجرا در استان‌ها و شهرستان‌هاي متبوع جهت توجيه طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي، تشكيل اتاق فكر در ستاد جهت بهره‌گيري از توان علمي و عملي نخبگان بسيجي، جذب و به كارگيري نيروهاي متخصص در امر كشاورزي و مرتبط در راستاي اقتصاد مقاومتي، تفاهمنامه با دستگاه‌هاي همكار جهت پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي، رايزني با مؤسسات مالي جهت جذب حداكثري تسهيلات طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي، احصاي نيازمندي اقتصاد مقاومتي استان‌ها و نواحي بر اساس آمايش سرزميني و. . . از اقدامات بسيج سازندگي در تحقق تدبير در عرصه اقتصاد مقاومتي است.

در همین راستا به مناسبت هفته بسیج مراسم افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولین استان در سنندج برگزار شد.

با توجه به تاثیرگذاری چنین نمایشگاه‌های در اقتصاد خرد منطقه‌ای و محلی، این اقدامات در خانواده‌ها و روستاها شکل گرفته و در جهت رفع مشکل اشتغال در استان موثر است.

پارک علم و فناوری کردستان و حمایت از ایده های نوآور

صفاری مسئول غرفه پارک علم و فناوری نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی استان در گفتگویی با بیان اینکه در ایران اولین پارک علم و فناوری به سال 1365 در یزد برمی گردد، گفت: پیرو مصوبات دور دوم سفرهای استانی ریاست جمهوری و هیئت وزیران به استان کردستان، ایجاد پارک علم و فناوری در دستور کار قرار گرفت و در سال 92 پارک علم و فناوری استان شروع به فعالیت کرد و بسته به شرایط جغرافیای، فرهنگی؛ اقتصادی و اجتماعی منطقه ای که پارک های علم و فناوری در آن قرار دارند، باایده های متفاوت شکل میگیرند.

وی گفت: بارزترین ماموریت پارک علم و فناوری ساماندهی یک محیط فعال برای ایجاد هم افزایی ناشی از کار جمعی و حمایت از فعالیت های هدفدار نواوران و شرکت های اقتصادی فعال دانش بنیان در زمینه های مختلف فناوری است و پارک علم و فناوری کردستان سرویس های ویژه ای را به واحدهای مستقر ارائه می دهد که اهم آنها شامل مواردی از جمله؛اجاره فضا و سایر خدمات مربوط به یزر ساخت های فیزیکی، حمایت عمومی و پشتیبانی؛توسعه کسب و کار؛ خدمات مالی و اعتباری؛ خدمات و تسهیلات فناوری اطلاعات و ارتباطات، مشاوره های مدیریتی و مهندسی، خدمات تخصصی و مشاوره ای، خدمات فنی و تخصصی و بازاریابی و همکارهای شبکه ای می باشد.

صفاری ادامه داد: علاوه بر حمایت از ایده های نو و فناور؛پارک علم و فناوری می تواند به صاحب ایده های خدماتی چون ثبت اختراع و پرورش ایده در کانون شکوفایی خلاقیت ارائه نماید و شرکت های و مشاغلی که شرایط را برای استقرار در پارک احراز کنند از معافیت های مالیاتی بهره خواهند بر.

مسئول غرفه پارک علم و فناوری در نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی استان گفت: چشم انداز اصلی پارک تبدیل شدن به یک زیر ساخت اساسی و یکی از جذاب ترین محیط های کاری در منطقه برای حضور واحدهای دانش محور داخلی و خارجی در یک دوره پنج ساله برای توسعه فناوری در استان است و پارک علم و فناوری با توجه به وجود نیروهای جوان، تحصیلکرده و خلاق و همچنین زمینه های فعالیت فراوان در استان کردستان به طور یقین در تولید ثروت و ارزش افزوده به کمک علم و دانش که رسالت اصلی پارک است؛ موفق خواهد بود.

حمایت مسئولین جهت ایجاد بازار برای محصولات خانگی و زود بازده نیاز امروز کارآفرینان این حوزه است

خانم احمدی مسئول غرفه صنایع دستی و غرفه آموزش(فنی و حرفه ای) در سخنانی اظهار داشت: محصولات این غرفه همه تولید و کار مشاغل خانگی و بانوان کارآفرین استان است که در این زمینه برای معرفی و فروش محصولات خود نیازمند شناسایی بازهای داخل و خارج استان برای توسعه بیشتر کار خود هستند و این نیاز به حمایت مسئولین دارد.

وی در ادامه در خصوص آموزش های فنی و حرف ای اظهار داشت: بعد از برگزاری آموزش های در زمینه تولید صنایع دستی و مشاغل خانگی توسط سازمان فنی و حرفه ای و اعطای گواهینامه علاقمندان با سرمایه خود یا با کسب تسهیلات به این مشاغل خانگی روی می آوردند و درآمد آن نیز خوب است و در صورت شناسایی و معرفی بازهای داخل و خارج استان مطمئنا این کار رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی ایجاد و گسترش مشاغل خانگی و زودبازه را گامی در جهت تحقق اقتصاد مقامتی عنوان کرد و گفت: امیدواریم که صنایع دستی و هنری استان و معرفی ان به دیگر استان ها و حتی خارج استان بیشتر انجام شود.

جوانان منتظر شغل دولتی نباشند/ ایجاد اشتغال برای 7 نفر/بازار فروش محصولات گوشت و تخم بلدرچین را در خارج استان و کشور فراهم کرده ایم

در ادامه مسئول غرفه بلدرچین و مرغ بومی و از جوانان نخبه استان اظهار داشت: ابتدا کار خود را به همراه همکار دیگر خود که او نیز دانش آموخته رشته ماکیان است با پرورش هزار قطعه بلدرچین در اتاقی 12 متری شروع کردیم و درادامه کار با و توکل به خدا؛ همت و تلاش کار خود را توسعه دادیم و با تسهیلاتی از طرف بسیج سازندگی در اختیار ما قرار گرفت کار گسترش پیدا کرد.

وی افزود: کاری که در ابتدا منبع درآمد و اشتغالی برای دو نفر بود اکنون موجب اشتغالزایی برای 7 نفر در شهرستان سنندج شده است و طی دوسال اکنون با پرورش 20 هزار قطعه مرغ بلدرچین حرف اول تولید گوشت و تخم بلدرچین و مرغ بومی را در استان می زنیم با توسعه فعالیت های خود و تبدیل آن به صنعتی قصد اول شدن در منطقه غرب کشور را داریم.

مرصادی گفت: محصولات تولیدی مرغ بومی گوشت و تخم بلدرچین را علاوه بر مرکز استان و شهرستان ها به استان های دیگر و حتی خارج کشور ارائه می دهیم و تقاضا برای محصولات تولیدی ما زیاد است.

وی که اکنون دانشجوی دکتری رشته ماکیان است ، با بیان اینکه کار فقط کار دولتی نیست، گفت: ما برای توسعه کار خود از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکردیم و نتیجه این تلاش و همت را هم برای خود ،دیگران و کمک به اقتصاد استان بحمدالله مشاهده می کنیم.

مرصادی در ادامه جوانان جویای کار را به کار در این حوزه فرا خواند و گفت: دانش خود را باید به عرصه عمل در آوریم و من خود به شخصه حاضر به انتقال تجربیات خود به دیگر مشتاقان این حوزه برای توسعه هرچه بیشتر استان و اشتغالزایی هستم.

آموزش و اطلاع رسانی دو اولویت اصلی اشتغالزایی باشد / ایجاد باز برای عرضه محصولات ضرورت حوزه تولید محصولات و اشتغالزایی

سردار فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در مراسم افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی استان در سنندج در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از برپایی چنین نمایشگاه های اظهار داشت: برپایی چنین نمایشگاه هایی بسیار ضرورت دارد و فرصتی است برای ارائه و عرضه محصولات افرادی که در قالب اشتغالزایی و کارآفرینی تسهیلات دریافت کرده اند و هم برای بازاریابی بسیار مفید است.

وی افزود: این نمایشگاه ها همچنین در جهت پشتیبانی از تولید کننده و دلگرمی برای آنان بسیار مفید است.

سردار فلاح اشتغالزایی و کارآفرینی خصوصا در مشاغل زود بازده را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: برای مشاغل زودبازده خرد و مشاغل خانگی نیاز به معرفی بیشتر و ایجاد امکانات برای چنین مشاغلی در استان است.

وی بیان داشت: امروزه شرکت نگار نصر سپاه با اعطای تسهیلات و اعتبار به جوانان آن را پشتیبانی می کند و در کنار آن اولویت باید آموزش باشدزیرا آن موجب بالا رفتن تولیدات می شود.

وی اولویت بعدی ارائه تسهیلات اشتغالزایی و اقتصاد مقامتی را اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: دو اولویت آموزش و اطلاع رسانی درکنار هم به ارائه تولیدات خوب و بالارفتن اشتغالزایی کمک شایانی خواهد کرد.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه اذعان داشت: شرکت نگار نصر و بسیج سازندگی استان کمک خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال ایجاد می کند که با تولید، آموزش و اطلاع رسانی و در مرحله بعد بازاریابی هم در استان کردستان و هم در خارج استان بسیار موثر عمل می کند.

وی بااشاره به فرهنگی بودن استان کردستان گفت: صنایع دستی ، محصولات هنری و تولیدات خانگی در زمینه همچین کارهای هنری و هنر قالیبافی و صنایعی از این دست که در استان پیشینه و اصالت خاصی دارد نیازمند حمایت بیشتر مسئولین و دست اندرکاران برای معرفی و ایجاد بازرهای داخلی و خارجی به خصوص در اقلیم کردستان عراق که تقاضا برای چنین کارهایی زیاد است، می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: باید امروزه بستر مناسب برای اشتغال جوانان استان بویژه در مشاغل زودبازده که با کمترین آورده بیشترین بازدهی انجام شود؛ فراهم گردد، که ایجاد اشتغال در پی آن درآمدزایی افزایش امید به زندگی و و وابسته نبودن به دولت و مشاغل دولتی افزایش تولید را به دنبال خواهد داشت.

فلاح در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد باز برای عرضه محصولات چه در داخل و چه در خارج استان را ضرورت حوزه تولید محصولات و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: برپایی نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی زمینه ای برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با چنین اقداماتی است.

استقبال خوب مردم در این نمایشگاه های و اطلاع رساني به آحاد مردم از طريق صدا و سيما و فضا سازي تبليغي و محيطي گامی در جهت معرفی این فعالیت ها به مردم و شناسایی بازار برای این محصولات می باشد.

اقدامات بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت و همه باید در جهت اشتغالزایی و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گام برداریم.


ارسال نظرات