دیدار رئیس سازمان بسیج رسانه از موسسه خراسان

برای رساندن پیام انقلاب به جهان و با پتانسیلی که از موسسه خراسان مشاهده می شود، توقع این است که این روزنامه، با زبان های مختلفی همچون انگلیسی، عربی، اردو و افغان منتشر و توزیع شود که این مهم، دور از دسترس نیست
کد خبر: ۸۵۹۸۷۲۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

رییس سازمان بسیج رسانه به همراهی جمعی از همراهان ضمن حضور در موسسه فرهنگی - هنری خراسان، با مدیرمسئول این روزنامه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه، مسعود بصیری در این دیدار، خراسان را قطب رسانه ای کشور معرفی کرد و گفت: روزنامه خراسان طیف وسیعی از مخاطبان را در 3 استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی پوشش داده است و امیدواریم به زودی شاهد انتشار آن در شهرهای دیگر کشورمان نیز باشیم.

رییس سازمان بسیج رسانه تاکید کرد: روزنامه خراسان به برکت مضجع شریف حضرت امام رضا(ع) و با نعمت حضور چهره های فاخری که در این استان فعالیت دارند، می تواند خراسان جنوب، شرق و غرب را نیز تولید کند و بسیج رسانه این همت بزرگ را ارج می نهد.

بصیری با اشاره به لزوم تاثیرگذاری رسانه های داخلی در عرصه های بین المللی یادآور شد: برای رساندن پیام انقلاب به جهان و با پتانسیلی که از موسسه خراسان مشاهده می شود، توقع این است که این روزنامه، با زبان های مختلفی همچون انگلیسی، عربی، اردو و افغان منتشر و توزیع شود که این مهم، دور از دسترس نیست.

وی تصریح کرد: روزنامه خراسان می تواند از ظرفیت چندهزار نفری بسیج رسانه و خبرنگاران جهادی فعال در آن استفاده بهینه را ببرد.

رییس سازمان بسیج رسانه سواد رسانه ای را صرفا در تیتر، لید و خبرنویسی محدود ندانست و گفت: سواد رسانه ای موضوعی فراتر از این مسایل است؛ متاسفانه امروز برخی رسانه ها با کپی برداری از رسانه های غربی و ایجاد هیجانات کاذب، استقلال و منافع ملی را به عرصه فراموشی سپرده اند که باید در موضوع سواد رسانه ای، به این مسایل توجه ویژه شود.

مسعود بصیری با ارایه آمار استفاده 40 میلیون ایرانی از شبکه های اجتماعی، سهم رسانه های داخلی از این فضا را کم ارزیابی کرد و افزود: چرا تیراژ روزنامه های داخلی جمعا به یک میلیون نسخه نمی رسد؟ این در حالی است که یک روزنامه در ژاپن 8 میلیون تیراژ دارد. لازم است دلایل این محدودیت تیراژ مورد بررسی قرار گیرد.

بصیری در پایان سخنانش به مظلومیت قشر خبرنگار نیز اشاره کرد و اظهار داشت: باید درباره موضوعات مهم مدنظر خبرنگاران همچون مسایل معیشتی، تفریحی و ارایه تسهیلات در چارچوب صندوق حمایتی، فکری اساسی اندیشیده شود.

 

در ادمه این دیدار، دکتر محمدسعید احدیان، مدیرمسئول روزنامه خراسان، نیز با مبنایی دانستن مطالب مطرح شده، گفت: خوشحالیم که روزنامه خراسان به عنوان یک رسانه متعلق به مردم، در موضوعات داخلی و خارجی ورود موثر داشته است. ما ادعا نمی کنیم که کار انجام شده در این روزنامه خاص بوده، اما مدعی هستیم در مسیری که باید، قرار داشته و گام برداشته ایم.

احدیان تاکید کرد: ما از دولت یازدهم هیچگونه کمکی دریافت نکرده ایم و کمک های دولتی در دوره های قبلی نیز قابل توجه نبوده است؛ با این وجود هزینه های مربوط به 1400 نیروی خود را از بخش آگهی ها، تک فروشی روزنامه و شهر چاپ خراسان تامین می کنیم، زیرا استقلال اقتصادی زیر بنای یک رسانه مستقل است.

مدیرمسئول خراسان در پایان، گزارشی از عملکرد موسسه در بخش های مختلف ارایه نمود.

ارسال نظرات