دادستان نظامی استان چهارمحال و بختیاری:

فرهنگ‌سازی و نظارت دو رکن اساسی در پیشگیری از وقوع جرم

حشمت الله جوکار گفت: فرهنگ‌سازی و نظارت دو رکن اساسی در پیشگیری از وقوع جرم است و پیشگیری از وقوع جرم تنها با از بین بردن بسترهای آن در جامعه محقق می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۸۷۳۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در کارگاه پیشگیری از وقوع جرم که در حسینیه الزهرا (سلام الله علیها) ناحیه مقاومت فارسان برگزار شد، جوکار دادستان نظامی استان چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به بسترهای موجود در جامعه برای وقوع جرم گفت: فرهنگ‌سازی و نظارت دو رکن اساسی در پیشگیری از وقوع جرم است.

وی، افزود: پیشگیری از وقوع جرم تنها با از بین بردن بسترهای آن در جامعه محقق می‌شود و هر نهادی به نوبه خود در رسیدن به این هدف مسئولیت دارد .

وی افزود : جهالت، فقر و کمبودهای اقتصادی، عدم نهادینه شدن ارزش‌ها و معیارهای الهی و بی توجهی به این معنویت‌ها از جمله عواملی هستند که می‌توانند موجبات جرم را فراهم کند و پیشگیری از وقوع جرم تنها با از بین بردن بسترهای آن در جامعه محقق می‌شود و هر نهادی به نوبه خود در رسیدن به این هدف مسئولیت دارد

جوکار خاطر نشان کرد: اگر همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف خود با یکدیگر هم‌افزایی داشته و به درستی به قوانین عمل کنند، قطع یقین زمینه ارتکاب جرم در جامعه کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: وجود مشکلات نیز نباید موجب سهل انگاری در امر پیشگیری از وقوع جرم شود بلکه باید تمام تلاش خود را برای پیشگیری از جرم در ابعاد مختلف آن به کار گیریم.

ارسال نظرات