فرمانده سپاه لرستان:

روحیه استکبارستیزی با هوشمندی در صحنه علمی و پژوهشی گسترش یابد

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: امروز با هوشمندی و بصیرت در صحنه علمی و پژوهشی باید روحیه استکبارستیزی را گسترش دهیم.
کد خبر: ۸۵۹۸۸۱۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مرتضی کشکولی، ظهر امروز در جشنواره جهاد علمی سازمان بسیج علمی پژوهشی لرستان و جشنواره خلاقیت و ابتکارات سازمان بسیج محلات و محلات لرستان که در تالار ابن‌سینای شهید رحیمی شهرستان خرم‌آباد، برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: اصول کلی اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهبری در رابطه با بسیج مصونیت‌سازی امنیتی و دفاعی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و الگوسازی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بسیج منحصر به‌ فردترین نسخه شفابخش آحاد ملت‌ها است، افزود : هر جا که در کشورها بسیج راه افتاده نسخه‌ای شفابخش بوده و هرکجا که این تفکر و فرهنگ ترویج پیدا کند مشکلات و موانع برطرف شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بابیان اینکه تفکر بسیج گسترش انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی در تمام دنیا است، عنوان کرد: نگاه ما باید گسترش انقلاب و تمدن اسلامی باشد چراکه این امر نیز در گرو توجه به امکانات مادی، تقویت داشته‌های ملی، ارزش‌های فرهنگی و اعتمادبه‌ نفس ملی است.

وی با اشاره به اینکه اندیشه امام از تشکیل بسیج چشم‌انداز و گسترش انقلاب اسلامی و تقویت جبهه مسلمانان است، تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که تمدن اسلامی را راه بیندازیم.

کشکولی گفت: امروز سپاه و بسیج باید حافظ این دستاوردها باشد که در این راستا به طور حتم باید انسان‌های توسعه‌یافته را تربیت کرد چراکه پایه هر توسعه انسان توسعه‌یافته است.

وی در رابطه با ویژگی‌های بسیج، خاطرنشان کرد: بسیجی باید ولایت‌مدار باشد چرا که حکومت ولایت‌فقیه یک ظرفیت درونی است و بسیج نیز باید متکی به این ظرفیت باشد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ایمان و اخلاص را از دیگر ویژگی‌های بسیج برشمرد و اظهار داشت: بسیجی باید برای خدا کار کند چرا کار کردن برای خدا راه برون‌رفت در مسیر را برای ما باز می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیجی باید دلیر و شجاع باشد، افزود: نیاز بسیجی نخبه و عالم شجاعت و دلاوری است تا سدها را بشکند و این در حالی است که شجاعت و دلاوری در هر زمینه‌ای معنی خاصی دارد.

کشکولی با اشاره به اینکه بسیجی باید بصیر، دشمن‌شناس و ظلم‌ستیز باشد، عنوان کرد: بسیجی نخبه باید بصیر باشد و نبوغ خود در این راه استفاده کند.

وی بیان کرد: بسیجی باید مبتکر و خلاق باشد چراکه در مسائل امنیتی و جنگ نیز این‌گونه بوده و با همین روحیات است که بسیجیان ما به دایره مستکبران نفوذ پیدا کردند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: علی‌رغم هشت سال جنگ، ده‌ها سال کودتا و 12 سال تحریم هوشمند فلج‌کننده در این دوران شاخص توسعه انسانی ما 10 پله رشد پیداکرده و در این زمان نیز نرخ رشد تولیدات علمی ما 11 برابر رشد متوسط جهانی سرعت داشته و در این وضعیت و شرایط مهندسی هسته‌ای ما 250 مرتبه رشد داشته که درگرو شجاعت، بصیرت، اخلاص و ایمان بسیجیان بوده است.

وی علوم‌ پزشکی کشور را قطب پزشکی در غرب آسیا دانست و تصریح کرد: ایران جزو شش کشور طراح و سازنده ماهواره و جزو 10 کشور برتر صنایع زرهی است و در زمینهٔ نانو و لیزر نیز رتبه 12 جهانی را دارد.

کشکولی اظهار داشت: دعوای مستکبران با ما فقط جنگ سیاسی نیست بلکه جنگ علمی نیز هست چراکه دشمن همیشه به دنبال نفوذ بوده و نخبگان ما را فراری دادند و اخیراً نیز دست به ترور زدند که این نشان از اهمیت بالای دانشمندان ما دارد.

وی افزود: امروز با هوشمندی و بصیرت در صحنه علمی و پژوهشی باید روحیه استکبارستیزی را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت علمی باید در دستور کار ما باشد، افزود: مشکل ما در استان و کشور این است که افراد فکر می‌کنند تحصیلات دانشگاهی باید منجر به کارمندی شود در حالی‌ که تصور غلط و استعماری است و علت بیکاری در جامعه همین است که ما فرهنگ کار را نداریم و اگر نه کار وجود دارد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: باید کاری کنیم که حرکت علمی گفتمانی دائمی و عمومی شود بنابراین چاره مقابله با تحریم‌ها اقتصاد مقاومتی است و پایه اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی تصریح کرد: پنج هزار هکتار از زمین‌های دیم استان لرستان توسط بسیجیان استان به پرورش گیاهان دارویی اختصاص یافت

ارسال نظرات