معاون مرکز خدمات حوزه علمیه کشور در خرم‌آباد:

تخصص و تدین دو ویژگی مهم طلاب و دانشجویان باشد

معاون مرکز خدمات حوزه علمیه کشور گفت: دانشجویان و طلاب از تخصص همراه با تدین باید بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۸۵۹۸۸۲۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌‌الاسلام محمدعلی عدالت عصر امروز در همایش «زینبیون معاصر» که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه در سالن جلسات دانشکده پیراپزشکی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در عالم امکان خصوصیات منحصربه‌ فردی دارد که در هیچ‌کدام از ائمه اطهار(ع) و پیغمبران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: هر پیغمبری که موفق شد نیروهای مردمی را بسیج کند در اجرای حکومتش نیز موفق شد اما پیغمبرانی که اجازه تشکیل بسیج مردمی به آن‌ها داده نشد، حکومت دینی او به سرانجام نرسید و سرانجام نیز به شهادت رسید.

عدالت با بیان اینکه در اسلام مبتکر بسیج، پیغمبر اکرم (ص) به فرمان خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم، همه پیغمبران را به استفاده از امکانات جامعه و بسیج کردن نیروهای مردمی در جهت حفظ دین سفارش کرده است.

وی بیان کرد: در جنگ‌های زمان پیغمبر(ص)، این نیروهای بسیج مردمی بودند که نقش ایفا کردند و امام علی(ع) نیز با همراهی بسیج مردمی توانست مدتی را در کوفه حکومت کند.

معاون مرکز خدمات حوزه علمیه کشور با بیان اینکه حکومت امام زمان(عج) با بسیج مردمی سروسامان می‌گیرد، گفت: نخستین حلقه برای ظهور امام زمان (عج) وجود 313 یار بسیجی است که هرکدام از آن‌ها توانایی حکومت یک کشور یا چند کشور را دارند، چون هر کدام در عین‌ حال هم قاضی و هم حاکم و فقیه هستند.

وی افزود: دومین حلقه برای ظهور امام زمان، 10 هزار نیروی بسیجی جان‌برکف هستند که باید به آن 313 نفر و امام زمان (عج) بپیوندند تا خروج امام زمان آشکار شود، این 10 هزار نفر فرماندهان سپاه حضرت هستند و باقی مردم نیز می‌توانند در قالب نیروهای بسیجی به امام بپیوندند.

عدالت عنوان کرد: حکم نخستین فرمانده بسیجی را خدا صادر کرد که «طالوت» را به‌دلیل قوت جسمانی و علمی که داشت، برای یکی یاری رساندن به پیغمبر زمان معرفی کرد، طالوت یک نیروی مردمی و دامداری بود که در حاشیه شهر زندگی می‌کرد.

وی با اشاره به لزوم برخورداری دانشجویان و طلاب از تخصص همراه با تدین، تصریح کرد: علم بدون ایمان و ایمان بدون علم هرگز برای انسان راهگشا نیست و او را به سعادت نمی‌رساند، بنابر این طلاب و دانشجویان همان‌طور که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست، علم و تهذیب را در کنار یکدیگر داشته باشند.

معاون مرکز خدمات حوزه علمیه کشور بیان کرد: ما علاوه بر دشمنان آبی و خاکی، دشمن عقیدتی و فکری نیز داریم که نباید از آن‌ها غافل شویم، باید دست دزدان و غارتگران فرهنگ اجتماع به‌ وسیله بسیجیان قطع شود.

وی گفت: بسیج در همه جریان‌ها باشد و نسبت به همه احزاب آگاهی داشته باشد، اما وارد هیچ جریان خاصی نشود، زیرا در زمان امیرالمؤمنین(ع) نیز بعد از تشکیل بسیج، عده‌ای بسیج را وارد جریانی بنام خوارج کردند که نتیجه آن فروپاشی لشکر امام علی(ع) شد.

عدالت افزود: عمار یاسر، مالک اشتر، حمزه سیدالشهدا(ع) و میثم تمار، بهترین الگوهای بسیجی هستد که به جان‌نثاری برای ولایت افتخار می‌کردند.

وی عنوان کرد: عمار یاسر یکی از چهره‌هایی بود که دو مدال افتخار از پیامبر(ص) و یک مدال از امام علی(ع) دریافت کرد، در زمانی که اسلام آمد، عمار 40 ساله بود اما پس از اسلام آوردن خود، به مدت 50 سال در بسیج لشکر پیامبر اعظم، امام علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) جنگید.

معاون مرکز خدمات حوزه علمیه کشور خاطرنشان کرد: پیامبراکرم (ص) درباره عمار فرمود همه مشتاق بهشت‌اند اما بهشت مشتاق عمار است، منظور این حدیث پیغمبر(ص) باشند و درجایی دیگر فرمود: هر جا که عمار باشد، حق نیز آنجاست.

وی بیان کرد: عمار یاسر، 90 سال سن داشت که فرماندهی جناح صفین امیرالمؤمنین(ع) را بر عهده داشت، زمانی که عمار به شهادت رسید، امام علی(ع)، با دست‌های مبارک خود، وی را کفن کرد، بر بدن ایشان نماز خواند و بر ایشان گریست؛ معاویه می‌گوید مالک اشتر و عمار یاسر، دو بال امام علی(ع) بودند که هر دو بال را قطع کردم.

عدالت امام صادق(ع) را مبتکر وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: چهار هزار شاگردی که در مدینه به دست امام صادق(ع) تربیت شدند همه در حوزه در بحث فقه و قرآن، به کسب دانش نمی‌پرداختند، بلکه ایشان شاگردان زیادی را در حوزه علم پزشکی، نجوم و ریاضی تربیت کرد و از آن روز بود که با در کنار یکدیگر قرار گرفتن علوم نقلی، عقلی و تجربی، وحدت حوزه و دانشگاه آغاز شد.

وی افزود: خوشبختانه دانشمندان ایران همواره در طول تاریخ حرفی برای گفتن داشته‌اند و در بسیاری از علوم حتی از یونانیان نیز جلو زده‌اند، ویژگی دانشمندان ایران این بود که علوم عقلی و نقلی را در کنار علوم تجربی داشته‌اند، یعنی ابوعلی سینا علاوه بر علم پزشکی به تفسیر قرآن نیز آگاه بود

ارسال نظرات