دبير اول كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي: قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاح مي‌شود

دبير اول كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي از طرحي براي اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در كميسيون قضايي خبر داد و گفت : در اين طرح راهكارهاي برخورد با استعمال و كنترل اعتياد ارايه شده است.
کد خبر: ۸۵۹۹۳۱۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، ميرهادي قره سيد  با اشاره به اينكه مبارزه اجتماعي با اعتياد، بايد به دو روش انجام شود، افزود: سيستم كنترلي قوي و آموزش اساسي و زيرساختي روش‌هاي مبارزه با مواد مخدر است كه بايد مسوولان و دست اندكاران مربوطه به آنها توجه كنند.

وي اظهار داشت : متاسفانه سيستم كنترلي كه تاكنون در امر مبارزه با مواد مخدر بكار گرفته مي‌شود، در امر مقابله جوابگو نبوده و با معتاد به عنوان يك مجرم برخورد مي‌شود.

قره سيد با اشاره به اينكه ما نياز به يك چرخه اساسي زيرساختي براي قوي شدن سيستم كنترلي در امر مبارزه با مواد مخدر داريم، ادامه داد: آموزش اساسي و زير ساختي براي مقابله با اعتياد نيز بايد از سطوح ابتدايي انجام شود.

نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: پایه‌ای‌ترین سن آموزش و تربیت پذیری، از سطوح ابتدايي است و بايد به دنبال با اهمیت ترین بخش برنامه و انسجام بخشی در شخصیت کودکان در مقابله با مصرف مواد مخدر صنعتي و شيميايي بود.

قره سيد تصريح كرد: ضروريست آموزش مهارت زندگی و پيشگيري از اعتیاد یکی از برنامه‌های ویژه و در دانش‌آموزان ابتدایی قرار گيرد.

به گفته عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي، منظور از آموزش مهارت‌هاي آن است كه فرد در رابطه با خود، جامعه و ديگران مسوولانه برخورد كند و تصميم گيري هاي صحيح در مواقع پرخطر داشته باشد.

قره سيد افزود: فردي كه مهارت‌هاي زندگي را ياد مي گيرد بدون اينكه به خود يا ديگران صدمه بزند مسووليت پذير مي شود و در برابر مشكلات بهترين عكس العمل را نشان مي دهد.

نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت : ايجاد عزت نفس، تدوین اهداف واقع گرایانه، مقابله با اضطراب،ارتباط موثر، تصمیم‌گیری و راهبری تعارض از فوايد آموزش اساسي در برابر مصرف مواد مخدر است.

قره سيد خاطرنشان كرد: آموزش مهارت‌های زندگی برای پیشگیری از اعتیاد را‌ می‌توان به صورت عمومی به كار گرفت و در موقعیت‌های بالقوه مصرف مواد مخدر به كار گرفته شود.
ارسال نظرات