معاون بسیج اصناف در گفتگو با بسیج:

تبلیغات رسانه ای عامل انحرافی در رشد وام خودرو

خبرهایی که انعکاس آمار ثبت نام را را نشان می داد هر که از این قافله عقب مانده بود را به خود کشانید بی آنکه به برآورد خسارات ناشی از آن بپردازد.
کد خبر: ۸۶۰۰۰۲۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

 غلامرضا حسن پور معاون بسیج اصناف در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: رکود اقتصادی ضررهای بسیاری را در جامعه تولید کننده و مصرف کننده ایجاد کرده است؛ دولت مصوبه ای را برای خروج از رکود در سال 93 به تصویب رساند تا با پرداخت 20 درصد از بودجه کشور  برای  تولید، 10 درصد را برای صنایع لحاظ کند؛ این در حالی است که این مصوبه در بخش تولیداجرایی نشدعلی رغم اینکه 10 هزار میلیارد ناشی از هدفمندی یارانه ها نیز به تولید تاکنون اختصاص نیافته است.

وی گفت: وام خودرو می توانست برای پرداخت بدهکاری خوودرو سازان، قطعه سازان در نظر گرفته شود و نگرانی مردم از کیفیت پایین و مغروض شدن شان بین 4 تا 7 سال از جمله آسیب های اجتماعی اقتصادی است که دولت نگاهی همه جانبه بر آن نداشته است.

حسن پور خاطر نشان کرد: رویکرد تبلیغات در رسانه های جمعی  ناهشیارانه یا هوشیارانه فرهنگ مصرف گرایی را تبلیغ می کند و افراد را به مصرف بیشتر تشویق می کند، تبلیغات خودرو در رسانه به قدری زیاد بود که خودرو را به عنوان یک نیاز اساسی برای مردم معرفی کرد و مردمی بدون در نظر گرفتن چالش های احتمالی آن به سمت خودرو کشیده شدند، خبرهایی  که انعکاس آمار ثبت نام را را نشان می داد هر که از این قافله عقب مانده بود را به خود کشانید بی آنکه به برآورد خسارات ناشی از آن بپردازد.

وی تاکید کرد: از جمله تاثیرات مخرب  زیست محیطی، اقساط 4 ساله و حادثه های جاده ای را به فراموش سپردند؛ در حالی که تولید ات داخلی از این مزایای تبلیغاتی در نگاه برخی مسوولین بی بهره اند .

ارسال نظرات