خبرهای داغ:
نخبه بسیجی:

بسیج زمینه مسئولیت پذیری جوانان را افزایش داده است

رتبه 6 کنکورتجربی کشور گفت: همه ارکان و نهادهای جامعه باید به نقش‌ اثربخش بسیج و تفکر انقلابی و فرهنگی آن در جامعه توجه داشته باشند و به قابلیت‌های بسیجیان اعتماد کنند.
کد خبر: ۸۶۰۰۴۴۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
احسان طاهری از دانشجویان نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، بیان کرد: من از سال سوم راهنمایی به عضویت بسیج در آمدم. انگیزه‌ام از عضویت در این نهاد که آن را شجره طیبه می‌نامند این ود تا بتوان در حد توانم به کشور خدمت کنم.

وی ادامه داد: بسیج موجب شد تا علاوه بر گسترش بینشم بتوانم با موضوعات سیاسی و اجتماعی نیز آشنا شوم. همچنین موجب شد تا آمادگی و آگاهیم در مواجهه با رویدادهای پیرامونیم بر اساس رهیافت‌های اعتقادی و دفاع از کشورم شکل بگیرد. از آن‌جایی که تلاش و کوشش از شاخصه‌های مهم یک بسیجی است توانستم این مؤلفه را سرلوحه زندگیم قرار بدهم و در بعد علمی درس بخواتم. شکر خدا توانستم در کنکور سراسری سال 94 رتبه 6 را کسب کنم و هم‌اکنون نیز دانشجوی پزشکی دانشگاه شیراز هستم.

این بسیجی خاطرنشان کرد: بسیج نوعی تفکر و فرهنگ ارزشی است که باید در رده مختلف سنی جامعه و اقشار آن شکل بگیرد. اما در این راستا باید نگاهی فراگیر و همه جانبه داشته باشیم و فعالیت‌هایمان در این عرصه فقط محدود به فعالیت‌های ساسی یا نظامی نشود. باید در عین حال که نسبت به این موضوعات حساس هستیم به مباحث علمی هم توجه کنیم.

طاهری با اشاره به اینکه باید مسئولین نگاهی خوشبینانه به بسیجیان داشته باشند خاطرنشان کرد:همه ارکان و نهادهای جامعه باید به نقش‌ اثربخش بسیج و تفکر انقلابی و فرهنگی آن در جامعه توجه داشته باشند و به قابلیت‌های بسیجیان اعتماد کنند. اگر این همکاری و همگرایی ایجاد شود شاهد رونق علمی، کاهش‌ آسیب‌ها و ارتقاء حس مسئولیت پذیری جوانان خواهیم بود.

این دانشجوی بسیجی در پایان گفت: پویایی و تحرک جوانان بسیجی یک فرصت است که باید آن را هدایت کرد تا برای آینده بتوانیم کادر سازی کنیم. انتقال تجربه‌های مدیریتی یا اجرایی بواسطه کارگاه‌های آموزشی بسیج به جوانان بی‌شک تثیر مثبتی در کشور خواهد داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها