خبرهای داغ:
ولایتی در جمع خبرنگاران:

دعوت مسکو و آنکارا به حفظ آرامش/ نباید در منطقه ایجاد تنش کرد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سقوط یک جنگنده روسی توسط ترکیه گفت: ما روسیه و ترکیه را به آرامش دعوت می‌کنیم و توصیه داریم که این نوع تنش‌ها باید در منطقه تکرار نشود.
کد خبر: ۸۶۰۰۴۷۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

به گزارش  خبرگزاری بسیج، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در حاشیه دیدار با وزیر خارجه لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران و در خصوص تحلیل خود از سقوط جنگنده روسیه توسط ترکیه اظهار داشت: بدون تردید ایجاد تنش در این منطقه حساس جهان به هیچ وجه به‌مصلحت نیست و ما سوریه و ترکیه را دعوت به آرامش می‌کنیم و امیدواریم چنین اتفاقی رخ ندهد.

وی ادامه داد: حضور روسیه در سوریه به‌دعوت دولت قانونی سوریه بوده و حضور روسیه در سوریه کاملاً مشروح است و کشورهای منطقه از جمله روسیه و ترکیه باید سعی کنند از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما توصیه اکید می‌کنیم که این نوع تنش‌ها باید در منطقه کاهش یابد و تکرار نشود و این موضوع هیچ ارتباطی با مبارزه با تروریست‌هایی که علیه دولت و ملت سوریه از 5 سال قبل فعالیت می‌کنند، ندارد.

ولایتی تأکید کرد: باید مبارزه علیه تروریسم در داخل خاک سوریه توسط متحدان آنها از جمله روسیه انجام شود و با قوت ادامه یابد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره کمک ایران و وضعیت مسلمانان و مهاجران گفت: بدون تردید ایران از طریق مجامع بین‌المللی مثل سازمان هلال احمر کمک خود را به پناهجویان انجام داده است؛ همان‌طور که برای یمن کمک‌های بشردوستانه فرستاده و از چند سال قبل آوارگان افغانی در ایران پذیرفته شده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هیچ کشوری را نمی‌شناسیم که به‌اندازه ایران با پناهجویان انسانی، باصمیمیت و مهربان برخورد کرده باشد.

ولایتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود قرآن تقدیم شده از سوی پوتین به رهبر انقلاب اصل نبوده است، گفت: آنچه مسلم است این است که یک جلد کلام‌الله مجید توسط پوتین به مقام معظم رهبری تقدیم شد و این کار ارزشمندی بود که رئیس یک کشور ارتدوکس مسیحی به بزرگترین شخصیت جهان اسلامی هدیه داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها