خبرهای داغ:
عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین کشور در گفتگو با بسیج:

بسیج می‌تواند نیازهای مهم کشور را برطرف کند

یک نخبه بسیجی گفت: بسیجیان با توجه به ظرفیت و توانی که دارند می‌توانند شاخصه‌‌های اقتصاد مقاومتی را در جامعه عملی کنند.
کد خبر: ۸۶۰۰۵۶۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
سید محمد موسوی عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، درباره چگونه آشنایی‌اش با بسیج و نقشی که بسیج می‌تواند در شکوفایی اقتصاد مقاومتی ایفا کند گفت: و در شهریورماه سال 1357 در یکی از محله‌های جنوب شهر قزوین متولد شدم. آشنایی من با بسیج به حضور در محفل‌های قرآنی، مؤذنی و مکبری در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) باز می‌گردد.  سال 1364 به عضویت بسیج این مسجد درآمدم. آن زمان مقطع ابتدایی را طی میکردم و دانش‌آموز بودم.

وی افزود: یادم می‌آید در اواخر جنگ‌تحمیلی شرایط بگونه‌ای رقم خورد که همه اعضای بسیج پایگاه مسجدمان به جبهه رفته بودند و من و تعدادی از دوستان دیگرم که دانش آموز بودیم فقط در آن حضور داشتیم. کیوسک‌هایی قرار داشت که در آن پست می‌دادیم. پیش از این رسم بود که به بزرگترها اسلحه می‌دادند اما چون سن ما کم بود برای گشت‌زنی چوب در اختیارمان گذاشتند.

این بسیجی با اشاره به دوران دانش‌آموزیش گفت:دبیرستان ما پاسداران انقلاب اسلامی نام داشت و همه دانش‌آموزانش بچه‌های درس‌خوان، باهوش و متعهدی بودند. تعداد دانش‌آموزانی که از این مدرسه به جبهه رفته بودند قابل توجه بود و شهدای زیادی را برای دفاع از دین و میهن تقدیم کشور کرده بود. پس از دوران دانش‌آموزی به دانشگاه علم و صنعت راه یافتم. در آن‌جا هم عضویت در بسیج برایم مهم بود. به دلیل علاقه و تفکری که داشتم توانستم مدتی معاون فرمانده بسیج دانشگاه علم و صنعت و چند سالی هم فرمانده بسیج این دانشگاه باشم که البته این فعالیت در دانشگاه همراه با حاشیه‌های بسیاری هم بود.

موسوی درباره خاطراتش از عضویت در بسیج دانشگاه روایت‌ می‌کند: مسولین وقت دانشگاه به دلیل جو سیاسی حاک در سال 80 چندان موافق فعالیت بسیج و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه نبودند برای همین یک روز آمدند تا محل بسیج را تخریب کنند که من و دو تن دیگر از اعضای شاخص بسیج اجازه این کار را ندادیم و همین موجب شد تا حکم اخراجم از دانشگاه صادر شود و در پی این حکم ژنج سال هم از ادامه تحصیل باز می‌ماندم. اما از آنجایی که ترمآخر دانشگاه بودم از طریق مراجعه به مراجع قضایی توانستم بعد از دو سال مدرکم را اخذ کنم و در پس از آن دو فوق‌لیسانس و یک دکتری هم گرفتم. در «بیت‌الزهرا» که قرار بود تخریب شود هم پیکر مطهر چهار شهید گمنام آرام گرفت و این گونه شد که خداوند کاری کرد که هرگز طرح تخریب واحد بسیج عملی نشود.

این بسیجی با تأکید بر ارتقاء سطح علمی بسیجیان یادآور شد: یک بسیجی باید بتواند علاوه بر اینکه مسئولیت‌های محوله بسیج را به سرانجام می‌رساند، درسش را هم بخواند و در کنار آن به ورزش هم داشته باشد. در این راستا توجه به علم و سواد آموزی اولویت  دارد چرا که بواسطه آن می‌تواند به تکالیف سازمانی و تعهدی که بر عهده دارد هم رسیدگی کند.

این نخبه بسیجی بیان کرد:بسیج محلی برای تجمیع انسانی و فکری انسان‌های متعهد و ایثارگر است که توجه و اعتماد به آن‌ها شکوفایی علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور را رقم خواهد زد. ایجاد قشرهای متفاوت بسیج نشان از این دارد که این نهاد انقلابی به صورت تصصی فعالیت دارد و از اعضای مستعد و شاخصی در این قشرها فعالیت دارند.

موسوی گفت: از آن‌جایی که در صنعت تجهیزات نفت و گاز فعال هستم باید بگویم در طول 100 سال تا کنون توانسته‌ایم تنها 30 درصد از نیازهای صنعت نفت را در داخل تولید کنیم. این درحالیست که با توجه به ظرفیت انسانی و افزایش سطح عملی و تکنولوژی کشور می‌توانیم این توئلید داخل را به حداکثر رساند همان طور که در فناوری نانو، هوافضا و هسته‌ای موفق بوده‌ایم. بسیجیان از جمله افرادی هستند که می توانند در این راستا با تفکر، روحیه خود باوری و اخلاصی که دارند این مهم را عملی کنند این مساله دقیقا شبیه توجه به اصل اقتصاد مقاومتی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار