امام جمعه شهر مهردشت ابرکوه؛

استکبار ستیزی از شاخصه های مهم بسیج است

امام جمعه شهر مهردشت عصر امروز در همایش بزرگ بسیجیان شهرستان ابرکوه اسکتبار ستیزی را از شاخصه های مهم بسیج دانست و اظهار داشت:نهاد مقدس بسیج یادگار ماندگار امام امت (رضوان الله)معمار انقلاب است.
کد خبر: ۸۶۰۰۸۶۹
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهردشت، حجت الاسلام رضا علیزاده افزود: بسیج را به شجره طیبه تشبیح کرده اند که این شجره طیبه ریشه عمیقی دارد دارد و بسیج میوه می دهد، ثمر می رساند آن روزها در جبه های جنگ، امروز هم در حال خدمت رسانی به مردم و مستضعفین لازمه حفظ انقلاب، حفظ بسیج است و حفظ بسیج به این است که روحیه و خلق و خوی بسیجی در جامعه حاکم باشد و باید تلاش کنیم این روحیه بسیجی حفظ شود.

وی خاطر ادامه داد: بسیج شاخصه های مهمی دارد ، شاخصه هایی که الان دشمن آن را نشانه و هدف قرار داده تا کمرنگ کند یا ازبین ببرد.

علیزاده یکی از شاخصه های اصلی و مهم بسیج را ولایت مداری دانست و افزود: بسیج سردمدار ولایت مداری و ولایت پذیری در عصر حاضر است و الگویی برای همگان در تبعیت محض از ولایت است، بسیج این شاخصه را از حضرت صدیقه طاهره (س) الگو گرفته، که الگوی تمام و کمال ولایت مداری و ولایت پذیری است. حضرت (س) جان خود را در راه ولایت داده اند و اولین شهیده راه ولایت شدند.

امام جمعه شهر مهردشت در ادامه سخنان خود اظهار داشت: فهم اولویت ولایت، فهم تسلیم در برابر ولایت و ذوب شدن در ولایت سه اصل ولایت مداری است و آنچه تاکنون ایران اسلامی را از خطرات و توطئه های دشمن به سلامت عبور داده است اطلاعت مردم از ولایت فقیه است.

رضا علیزاده خاطر نشان کرد: ولایت فقیه یکی از پایه های نظام است و امروز بیشترین هجمه دشمن علیه ولایت فقیه است.

وی در ادامه سخنرانی های خود در این همایش بزرگ، بصیرت و آگاهی را یکی دیگر از شاخصه های مهم بسیج دانست و افزود: بسیجی باید عالم به زمان باشدو بداند امروز انقلاب به چه وسیله ای نیاز دارد و دشمن با چه توطئه ای در سر دارد و چگونه می خواهد ضربه بزند،

علیزاده با بیان این مطلب که بسیجی باید هم جریان را خوب بشناسد و به مردم هم معرفی کند و بصیرت افزایی کند گفت: امیرالمومنین در جنگ صفین بصیرت افزایی و بصیرت دهی می کند در جنگ صفین طرف مقابل وقتی دید در حال شکست می باشد برای اینکه جنگ را متوقف کند، قرآنها را سر نیزه کردند و با بی بصیرتی خواص به دنیای اسلام ضربه وارد شد.

وی اظهار داشت: امروز مقام معظم رهبری چقدر بصیرت افزایی می کنند چقدر نسبت به خطرشناخت دشمن هم خطاب به مسئولین و هم خطاب به مردم صحبت می کنند بعد از برنامه هفته ای و برجام مقام معظم رهبری بیش از 70 بار کلمه نفوذ را به کار بردند و دشمن هم بیش از 70 بار کلمه تغییر نظام اسلامی را به کار برده است.

علیزاده خاطر نشان کرد: امروز دشمن با جنگ نرم قصد براندازی نظام و تضعیف آن را دارد و اکنون وظیفه ما از زمان جنگ بیشتر است، در آن زمان خط دشمن شفاف و واضح بود اما امروز شناخت دشمن و شناسایی آن بصیرت می خواهد. لذا وظیفه داریم بصیرت لازم را نصبت به توطئه های دشمن تقویت کنیم و بسیجی باید حواسش جمع باشد دشمن برای دو انتخاب آینده برنامه دارد.

 امام جمعه شهر مهردشت در ادامه صحبتهای خود با اشاره به اهمیت استکبار ستیزی افزود: استکبار ستیزی ریشه در قرآن و دین دارد و نمی توایم آ ن را دستخوش اتفاقات سیاسی قرار دهیم. آدم مستکبر – دولت مستکبر دولتی است که قصد دخالت در امور انسان ها و ملتهای دیگر دارد و در همه کارهای آنها دخالت می کند، برای حفظ منافع خود و خودشان را آزاد می کنند، این معنای مستکبر است.

وی ادامه داد: مبازه با استکبار یعنی زیر بار زور نرفتن یعنی زیر بار مداخله جویی و تحمیل قدرت متکبرین نرفتن، این معنای استکبار ستیزی است.

علیزاده خاطر بیان داشت: امروز بعضی در کشور می پندارند که استکبار دست از خوی استکباری برداشته است می گویند آمریکا دیگر به فکر براندازی نظام جمهوری نیست این تفکر سادگی محض است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند مگر ممکن است ما از استکبار ستیزی دست بکشیم مگر قرآن چنین اجازه ای به ما می دهد ، اگر چه استکبار ستیزی برای ما هزینه دارد هزینه هایی چون تحریم ، تهدید و ... اما ملت ایران ثابت کرده اند هر کجا در مقابل استکبار ایستاده است پیروز و سربلند است، امروز هم مصداق استکبار آمریکا است و باید مراقب باشیم یک وقت آمریکا آمریکا را برای ما بزک نکنند.

رضا علیزاده افزود: یک وظیفه که آحاد مردم خصوصا بسیجیان در این برهه زمان دارند و باید مراقببت از مسئله نفوذ دشمن است که مقام معظم رهبری اخیرا به این موضوع تاکید فراوانی دارند، فتنه الان فتنه نفوذ است و باید ببینیم چه کسانی دنبال باز کردن نفوذ دشمن هستند و جلوی آن بایستیم .

وی ادامه داد: رهبرانقلاب در مورد نفوذ سیاسی در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی اشاره کردند. یعنی دشمن دیگر نمی خواهد کسانی از خودشان در یک کشور بگذارند و حکومت کنند می خواهند یک کسی از همان کشور در آنجا حکومت کند که مثل خودشان باشد و مثل آنها فکر کند، دشمن برای نفوذ سیاسی و فرهنگی تلاش میکند و بعضی از مسئولین در برابر این نفوذ خواب هستند. باید بیدارشان کرد یا حداقل جامعه را علیه آنها بیدار کنیم.

امام جمعه شهر مهردشت افزود: بعضی مردم نسبت به این نفوذ خوابند ، مبادا دشمن بیاید و با لگد ما را بیدار کند و نباید اجازه داد دشمن در مراکز تصمیم گیری ما نفوذ پیدا کند و کار به جایی برسد که یک نفر بگوید ما اشتباه کردیم لانه جاسوسی را تسخیر کردیم.

وی در پایان گفت: تا وقتی که سایه رهبری و ولایت فقیه بر سر این نظام و ملت است و تا زمانی که بسیجیان ولایت مدار، با بصیرت و استکبار ستیز در کشور نفس می کشند نقشه های آنها نقش بر آب خواهد شد.
ارسال نظرات