یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

نفوذ اقتصادی،بر خلاف منافع ملی است

اگر مبادی کالا برای واردات بی رویه باز باشد و سود حاصله نیز چند برابر باشد با بصیرت بدست آمده بر خلاف منافع و مصالح کشور خود قدم برنداشته و در این مسیر خطای مسوولین آگاهانه یا ناآگاهانه متذکرمی سازند.
کد خبر: ۸۶۰۱۳۷۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

سیاوش غیبی پور دکترای اقتصاد پولی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،اظهار داشت: یکی از اصول اساسی اقتصاد، مقاوم‌سازی اقتصاد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی است.

غیبی پور افزود:در کشور ما علت بیکاری و فقر عدم توجه به استقلال اقتصادی است. از آنجا که چنین نتایجی حاصل از هجمه فرهنگ مصرف‌گرایی، اصالت فردگرایی، رشد ثروت‌ اندوزی و در نتیجه افزایش فاصله طبقاتی است، می‌توان آن را در چارچوب خطر «نفوذ اقتصادی» ارزیابی نمود که آشکارا برخلاف منافع ملی است.

وی گفت: احیای دوباره شعار استقلال در اوایل انقلاب، می تواند راه نفوذ را مسدود سازد و ساختار نفوذ پذیری برای بیگانگان را محو سازد و این نکته را مدنظر قرار داد که نوآوری می تواند در استحکام یک اقتصاد موثر باشد؛ نوآوری که به روز رسانی شده باشد .

غیبی پور در خاتمه اشاره کرد: اقتصاد مقاومتی، باوری است که علاوه بر مشارکت فعال مسوولین، درک مردم در حرف مختلف اقتصادی را خواستار است که این باور موجب خواهد شد ؛ اگر مبادی کالا برای واردات بی رویه باز باشد و سود حاصله نیز چند برابر باشد با بصیرت بدست آمده بر خلاف منافع و مصالح کشور خود قدم برنداشته و در این مسیر خطای مسوولین آگاهانه یا ناآگاهانه متذکرمی سازند.


ارسال نظرات