به همت بسیج اصناف سپاه ناحیه ابهر:

برگزاری یادواره شهدای اصناف سپاه ناحیه ابهر

به همت بسیج اصناف سپاه ناحیه ابهر یادواره شهدای اصناف در مسجد جامع ابهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۱۵۱۶
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم یادواره شهدای اصناف شهرستان ابهر با حضورحجه الاسلام دکتر ابوالقاسمی معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجه الاسلام دکتررحیمی امام جمعه ابهر، سرهنگ فروزنده فرمانده سپاه ناحیه ابهر، حجه الاسلام محمدی مسؤل نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ابهر و جمعی از اصناف و کسبه  در مسجد جامع ابهر برگزار شد.

در این مراسم معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصناف با اشاره به آثار و برکات عمل صالح در زندگی انسان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم نجات انسان را انجام عمل صالح بیان فرموده است.

حجه الاسلام دکتر ابوالقاسمی افزود: یکی از راههای اصلی که باعث بقاء یاد امام حسین (ع) شده است عمل صالحی است که آن حضرت انجام داده است، وقتی شما تلاش کنیدیک پلی را در جایی احداث کنید تا مردم از این پل عبور کنند، نتیجه میشود هرکس از این پل ردشد میگوید خدا پدر و مادر آ ن شخصی را که این پل را ساخته است بیامرزد، یعنی نشانه عمل صالح است که انجام میدهی این است که نسل های بعدی میگویند خدا خیرت بدهد.

دکتر ابوالقاسمی در بیان را ههای تشخیص عمل صالح در جامعه عنوان نمود: یکی از نمونه های اعمال صالح برای تشخیص اینکه بدانید این کار شما عمل صالح است یا نه ؟ اثر اجتماعی آن است چرا که عمل صالح رضایت مردم و خدا را درپی دارد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های عمل صالح تصریح کرد: اولین شاخصه عمل صالح این است که باید کار برای رضای خدا باشد و دوم اینکه کاری را که انجام میدهید خودتان نیز توان انجام دادن آن را در زمان و مکان مناسب داشته باشید، به عنوان مثال حضرت امام خمینی (ره) خودشان توانایی یک انقلاب را داشتند.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درتوصیف ویژگی های عمل صالح گفت: در سوره رعد خداوند بحث حق و باطل را مطرح و میفرماید: آنچه که برای مردم سودمند است و در زمین باقی می ماند باید ینفع الناس باشد ،یعنی سومین ویژگی برای عمل صالح ماندگار بودن و استفاده مردم از آن است.

وی در ادامه با اشاره به فرائض مهم در زیارت اربعین که در تایید عمل صالح آمده است افزود: خداوند متعال به امام حسین (ع) مواریث انبیاء یعنی ارث پیغمبر، موسی، ابراهیم و نوح که احیا ء انسان ها بود عطا کرد تامردم را به توحید دعوت کند.

دکتر ابوالقاسمی در پایان سخنان خود افزود: اما حسین (ع) در راه خدا و دین اسلام آخرین قطره خون که حیات انسان به آن وابسته است را تقدیم نمود تا بندگان خدا از بند جهل که ریشه همه بدی ها، طلاق، اعتیاد در آن است نجات پیدا کنند و این یک عمل صالح است .

در پایان این مراسم مداح و شاعر اهل بیت استاد کلامی اشعاری را در وصف جایگاه والای شهدای اصناف و اهل بیت علیهم السلام سرود.

ارسال نظرات