معاون دانشگاه پزشکی یزد:

بیش از 16 هزار نفر در بیمارستان صحرایی یزد رایگان ویزیت شدند

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ضرورت ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی به مناطق محروم از ارائه خدمات مختلف بهداشی، آموزشی و درمانی به بیش از 16 هزار نفر در سومین بیمارستان صحرایی یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۱۶۴۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمدرضا وفایی‌نسب با بیان اینکه حفظ آمادگی نیروهای بسیج جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان ویژه خدمت‌رسانی در حوادث بحرانی از مهمترین دلایل برپایی بیمارستان صحرایی است، اظهار داشت: از سه سال گذشته تا کنون ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و تشخیصی به اقشار مختلف جامعه در دستور کار، بیمارستان صحرایی یزد قرار گرفته است.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ضرورت ارائه خدمات بهداشتی در مناطق محروم استان یزد گفت: مانور برپایی بیمارستان صحرایی همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج، از تاریخ 2 آذر ماه امسال به مدت 5 روز در منطقه حسن آباد مشیر یزد اجرا شد.

وفایی‌نسب با بیان اینکه تمام خدمات پزشکی و دارویی ارائه شده در بیمارستان صحرایی یزد به صورت رایگان انجام شده است، اظهار داشت: بیش از 16 هزار خدمت بهداشتی و پزشکی در این بیمارستان صحرایی ارائه شد.

وی انجام 11 مورد عمل جراحی، 12 هزار و 941 ویزیت توسط پزشکان متخصص، فوق تخصص و عمومی، ارائه بیش از 1 هزار و84 خدمت دندانپزشکی، اجرای  2 هزار و 341 مورد خدمات پاراکلینیکی و 440 مورد ارجاع به بیمارستان‌های شهدای کارگر، شهید صدوقی، شهید رهنمون، افشار و گودرز به صورت 100 درصد رایگان را، از جمله اقدامات انجام شده در بیمارستان صحرایی یزد عنوان کرد.

وفایی‌نسب با اشاره به اهمیت به کارگیری 200 پزشک در مقاطع مختلف، افزود: در سومین بیمارستان صحرایی یزد بیش از 500 نفر از کادر پزشکی استان به منظور ارائه خدمات مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی به کارگیری شدند.

رئیس سومین بیمارستان صحرایی یزد اعزام تیم‌های بهداشتی به مدارس منطقه حسن‌آباد، ارائه خدمات تزریقات، پانسمان، بستری و اعزام به بیمارستان‌های سطح شهر را، از دیگر خدمات ارائه شده در این بیمارستان دانست و بیان کرد: بخش انتقال خون سیار با پذیرش بیش از 61 نفر به ارائه خدمات به مراجعین پرداخت.

وی با اشاره به ارائه برخی از خدمات، ویژه بیمه شدگان بیمه درمان ایرانیان، تصریح کرد: بیمه شدگان بیمه سلامت ایرانیان، بیش از 70 درصد و اتباع خارجی ساکن منطقه حسن‌آباد یزد، 30 درصد از مراجعه کنندگان بیمارستان صحرایی را به خود اختصاص دادند.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اهمیت ارجاع 5 بیمار مشکوک به سرطان در بیمارستان صحرایی خاطرنشان کرد: استقبال بی‌نظیر اقشار مختلف جامعه از سومین بیمارستان صحرایی یزد، نشانه ضرورت و حساسیت ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و آموزشی در مناطق محروم است.

وفایی‌نسبت عدم رعایت بهداشت فردی و خانوادگی را، از جمله مهمترین مشکلات مراجعه کنندگان به بیمارستان صحرایی عنوان کرد و اظهار داشت: طرح سوال" چرا بعد از انجام اقدامات گسترده بهداشتی درمانی، هنوز نیاز به آموزش‌های بهداشت فردی، تربیت سالم و بهداشت خانوادگی شدید است؟" را، از جمله دستاوردهای بیمارستان صحرایی یزد دانست.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی بسیج جامعه پزشکی و کادر بهداشتی استان یزد به در راستای ارائه خدمات در حوادث بحرانی بیان کرد: تأمین مستمر زیرساخت‌های لازم به منظور برپایی بیمارستان صحرایی، به عنوان ضروری‌ترین عامل کاهش تلفات در حوادث غیرمترقبه در استان یزد ضروری است.

 

ارسال نظرات