رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس در گفتگو با بسیج:

یارانه به ازدواج و مسائل فرهنگی داده شود

رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: جا دارد که یارانه از بنزین حذف شود اما به ازدواج و مسائل فرهنگی یارانه داده شود که متاسفانه در دولت قبلی عملی نشد و به گونه ای دیگری عمل کردند و اکنون که وضع مالی دولت مناسب نیست .
کد خبر: ۸۶۰۱۶۵۸
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

رضا رحمانی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به کم اهمیتی وام ازدوج جوانان نزد دولتمردان اظهار داشت: چند سال پیش که یارانه را حذف می کردند من آن زمان گفتم یارانه را که حذف می کنید جا دارد که از بنزین حذف کنید اما به ازدواج و مسائل فرهنگی یارانه بدهید که متاسفانه در دولت قبلی عملی نشد و به گونه ای دیگری عمل کردند و الان هم که وضع مالی دولت مناسب نیست .

وی با بیان اینکه در هرحال وام ازدواج اهمیتش از همه وام های کشور بیشتر است افزود: وام خرید کالا در اقتصاد تحریک طرف تقاضاست که کلیاتش را  تایید می کنم، این چیز جدیدی نیست که شرایطی فراهم شود که مردم کالا بخرند و چرخه تولید را به جریان بیفتد و نیازهایشان را تامین کنند.

رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس در خصوص امحای هزار و 700تن سیب زمینی در استان فارس خاطرنشان کرد: البته من هم مثل همه از رسانه ها شنیدم و اطلاعات مستندی ندارم اما اگر واقعا سیب زمنی ها سالم بوده و به خاطر تنظیم بازار سیب زمینی ها را امها کردند نمی شود باور کرد که در جمهوری اسلامی مسئولی پیدا شود و کفران نعمت الهی است ، باید بترسیم از خدا که اینطوری ناشکری نکنیم .

رحمانی با اشاره به اینکه اخبار ضد ونقیض در خصوص فاسد بودن سیب زمینی ها بوده است؛ گفت: ولی اگر واقعا سیب زمنی سالم بود و به خاطر تنظیم بازار امحا کردند این یک گناه نابخشودنی است و جا دارد که برخورد جدی شود که در جمهوری اسلامی واقعا به عقل آدم نمی گنجد چنین کاری انجام شود.

نماینده مردم تبریز گفت: قرار است مجلس گزارش بیاورد ببینیم مسئله امهای سیب زمینی چه بود که در هرحال برخورد شدید تری صورت بگیرد.

وی در خصوص اینکه سیب زمینی های امها شده را می توانستند از طریق بسیج به اقشار محروم جامعه برسانند خاطرنشان کرد: اگر سیب زمینی فاسد نبوده قابل قبول نیست که امحا شده باشد، برای اقشار کم در آمد و محرومین در کشور ما و کشورهای دیگر و مراسمات می توانستند از این نعمت الهی استفاده کنند، گفتند که قیمت سیب زمینی کم بود می توانستند سیب زمینی را در سردخانه نگه دارند و کم کم مصرف کنند.

رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه قابل قبول نیست که نعمت الهی را کفران کنند و هزار و 700 تن سیب زمنی را امحا کنند افزود: باید با مسئولان خاطی و کسانی که سلسله مراتب در این کار دخیلند شدیدا برخورد شود.

رحمانی در ادامه با اشاره به حضور بسیج در همه صحنه ها اظهار داشت: نقش بی بدیل بسیج در اقتصاد مقاومتی هم چون عرصه های مختلف مخلصانه خواهد بود، وقتی می گوییم بسیجی نه فقط قشر بسیج بلکه آحاد مردم و تمام کسانی که مخلصانه در این نهاد هستند بسیجی اند، بسیجی یک فکر و عقیده است که در اقتصاد مقاومتی باید خوب تبیین شود که نقش تاریخی اش را در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

نماینده مردم تبریز گفت: دولت و مجلس و همه باید شرایطی را فراهم کنند که اقتصاد مقاومتی که شرایط راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی است عملی شود تا با آرمانهای بسیج و با اقتصاد مقاومتی کشور و نظام اسلامی بیمه شود.

ارسال نظرات