آیت الله خاتمی درجمع بسيجيان شهركرمان:

وحدت به معنای نقد نکردن نیست/حامیان فتنه، دست و پا نزنند

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با تبیین واژه های عجین شده با بسیجی و واژه هایی که او با آنها بیگانه است؛ آن را در خصوص مسائل داخلی و بین المللی بسط داد.
کد خبر: ۸۶۰۱۷۶۱
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرگزاري بسيج استان كرمان ، آیت الله سیداحمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان، امروز(۵آذر) در گردهمایی بزرگ بسیجیان کرمانی با بیان اینکه اگر بسیجیان در کربلا بودند امام حسین علیه السلام تنها نمی ماند و آینده بشریت به وجود بسیجیان مفتخر است؛ گفت: بسیجیان در رکاب امام زمان (عجل الله تعالی) زمینه را فراهم می کنند که در بالاترین قله های جهان با افتخار فریاد اسلام طنین افکن شود و سنگرهای کلیدی جهان را فتح می کنند.

 وی با اشاره به اینکه بسیج گنجینه ارزشمند انقلاب اسلامی و الگوی فتح است و پیروزی های اخیر سوریه برگرفته از فرهنگ بسیجی شماست؛ اظهار داشت: بسیج ذخیره ارزشمند الهی برای پیروزی انقلاب شد و الگو است و پیروزی های امروز عراق مدیون بسیج است و مقاومت بحرین نیز مدیون مقاومت بسیجیان است.

 

امام جمعه موقت تهران، به فهرست کردن و تبیین واژه هایی که بسیج با آن عجین است؛ پرداخت و این واژه ها را حضور، بصیرت، شهادت، فداکاری، آمادگی دائم و ولایت مداری برشمرد و افزود: بسیجی در همه صحنه های لازم حاضر است، کسی که بسیجی شد، در هر صحنه ای که انقلاب وجود او را لازم بداند، حضور دارد؛ حضور در انتخابات و حضور در جنگ یک مصداق امر جامع است و بسیجی در همه این صحنه ها حاضر بوده و نقش صحیح را دنبال می کند.

وی «بصیرت» را لازمه یک بسیجی دانست و تصریح کرد: بسیجی که بصیرت ندارد نامش بسیجی است و در اردوگاه دیگر خدمت می کند؛ وقتی می گوییم بصیرت، معنای خاص آن مد نظر است و بصیرت، دشمن شناسی است و اینکه دشمن چه هدف و برنامه ای دارد تا مقابل آن بایستیم.

نماینده مردم کرمان در خبرگان با افزودن اینکه بسیج با شهادت عجین و با آن صفا می کند و با عشق به استقبال آن می رود؛ گفت: مدافعان حرم جلوه ای از گرم بودن بازار شهادت و بسته نشدن در باغ شهادت است؛ بسیجی، یاران باوفای سیدالشهدا است و بسیجیان رکاب حضرت ولی عصر این تعبیر در مورد آنان است که آرزوی آنان شهادت است و شهادت؛ آرزو کردنی و تحفه است.

 وی با استناد به آیه 21 سوره احزاب و ذکر این نکته که بسیجی یک پیام دارد و آن فداکاری و ادای دین به دین است و این آمادگی خیلی مهم و دائم است؛ همچنین آیه ۷۱ سوره نساء را مورد توجه قرار داد و گفت: این آیه بسیج است و بسیجی باید آمادگی فکری و فرهنگی و اقتصادی و...داشته باشد؛ چون دشمن دست از شما برنمی دارد و وقتی ایران را استحاله شده و عقب نشسته از اصول ببیند استکبار وقتی آرام می شود و این را به گور خواهد برد.

 آیت الله خاتمی با بیان اینکه هدف آنان این است که از نظام اسلامی چشم بپوشید و آمادگی دائمی بویژه فرهنگی لازم است و بیداری جهانی در سایه مرگ بر آمریکای شماست؛ افزود: ولایت مداری دیگر واژه عجین شده با بسیج است و بسیج یعنی ولایت مدار یعنی کسی که می گوید من یک فرمانده دارم که او فرمانده کل قوا و فرمانده دلها، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)است؛ راه درست همین است؛ وسوسه ها و غوغا سالاری ها و شارلاتانی ها شما را از مسیر حق بیرون نبرد.

 وی با اشاره به اینکه حزب اخوان المسلمین یک سال حکومت به دستش افتاد اما دوام نیاورد در حالی که انقلاب اسلامی ما 36 سال مثل سرو قامت کشیده ایستاده است؛ در ادامه به واژه هایی که بسیجی با آن بیگانه است؛ پرداخت و گفت: خستگی، از جمله این واژه هاست و بسیجی، هدفمند، راهش را انتخاب و با نشاط به راهش ادامه می دهد.

 نماینده مردم کرمان در خبرگان، افزود: بسیجی، دشمنان اسلام و انقلاب و آمریکا و صهیونیست ها را خسته می کند و خودش خسته نخواهد شد؛ آمریکا می خواهد ما را خسته کند اما به فضل خدا ملت بزرگ ایران خستگی در قاموس آنها راه ندارد؛ تحریم را بوجود آوردند تا ملت ایران را خسته کنند؛ سه سال از تحریم گذشته و خبرنگاران خودشان آمدند ایران و می گویند ایران، هیچ به کشور تحریم شده نمی ماند.

 وی با تصریح به اینکه بسیج با واژه استکبار بیگانه است و بند بند وجود بسیجیان و تک تک سلول های بسیجیان از استکبار به ویژه از آمریکای جنایتکار بیزار است؛ تصریح کرد: بعضی بی میل نیستند که با امریکا مذاکره کرده و با آنها رابطه برقرار کنند و شعار مرگ بر امریکا نشان می دهد که این راه ملت نیست. بسیج با استکبار میانه ندارد؛ استکبار را می شناسد، به وقتش هم موضع می گیرد.

 آیت الله خاتمی با افزودن اینکه آمریکای شیطان بزرگ چند سال پیش، بزرگ تر شده اما به فضل خدا نفوذش کمتر شده و به عنوان راس استکبار دو خط را دنبال می کند و با اشاره به اینکه پنج سال است مصیبت سوریه را بوجود آوردند و ایران در همه جا نفوذ دار؛ گفت: صحبت این است که جلوی نفوذ ایران را بگیرند و نمی توانند جلوی پیام حق را بگیرند.

 وی بیان داشت: در عرصه داخلی هم امریکا در پی نقوذ است و برخی به شدت از این واژه وحشت کرده اند در حالی که این واژه را کسی جز مقام معظم رهبری به کار نبرده اند، برخی آن را سوء استفاده و برخی توهم می دانند، اما حرف این است که تردید نکنید که امریکا در پی نفوذ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. امریکایی ها به خیال خود با برجام روزنه ایجاد کردند و رهبری با 9 شرط خود این روزنه را بستند.

 امام جمعه موقت تهران، یکی از جلوه های نفوذ را بزک کردن چهره امریکا دانست و با بیان اینکه بسیجی و بسیجی جماعت نخواهند گذاشت پای امریکا در این کشور باز شود و قلم آنها را خواهند شکست؛ هرجا که امریکا خواسته وارد شود، از راه مک دونالد و ساندویچ وارد شده و از همان زمان روزنه نفوذ را باز کرده اند. برجام با تایید مقام معظم رهبری و شروط معظم له مورد تایید است و پرونده برجام با این شروط بسته شده و ملت ما برجام را فقط با شروط مقام معظم رهبری تایید کرده، می کند و خواهد کرد.

وی شعار ملت ایران در «ملت ما بیدار است؛ از آمریکا بیزار است»تأکید کرد: نفوذ فرهنگی را باید جدی گرفت زیرا در تلاش است خودباوی ملت بزرگ ایران را بگیرد و بعضی قلم ها چنان می نویسند که انگار هیچ چیز نداریم؛ اظهار داشت: ما در همه عرصه ها قدرتمند هستیم؛ ببینید اطراف ایران چه خبر است؟ ما در وسط این ناامنی ها گلستان امن را داریم؛ در سراسر کشور از مرزها گرفته تا  نقاط مرکزی یک نقطه ناامن پیدا نمی کنید؛ دله دزدی هایی همه جا هست؛ ناامنی یعنی یمن، سوریه، یعنی موصل عراق. 

 نماینده کرمان در خبرگان رهبری با تصریح به اینکه بسیجی از فتنه بیزار است و فتنه سال 88 زخم کهنه یا به عنوان لکه ننگ که فتنه گران حتی حاضر به عذرخواهی خالی نیستند و می خواهند فتنه فراموش شود؛ گفت: تا فتنه گران توبه نکرده و دست از شرارت برندارند، بسیجی با تمام وجود از آنها بیزار و متنفر است و بسیجی نه با فتنه دیروز میانه داشته و نه با امروز،  8 ماهی که فتنه گران میدان داری کردند از 8 سال جنگ سخت تر بود اما شما بسیجیان به میدان آمدید و با شعار این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده؛ کمر فتنه را شکستید.

 وی گفت: حامیان فتنه از نگاه این ملت محکوم هستند؛ دست و پا نزنند اکثریت ملت و موج خروشان ملت را ببینند؛ کرمان در فتنه، افتخار امام جمعه ای داشت که در خط مقدم مقابله با فتنه قرار گرفت و این مایه افتخار است؛ بسیجی با فتنه میانه ندارد و با هر فتنه افروزی که دشمن بخواهد ایجاد کند قهرمانانه مقابله می کند.

 آیت الله خاتمی با بیان اینکه بسیجی با تفرقه و تنش میانه ندارد؛ بسیجی تنش زا نیست؛ مبشر وحدت است و معنای وحدت این نیست هر کس رفتار نادرست داشته باشد به او نقد نشود؛ بسیجی حافظ امنیت جلسات است و تنش زدا است؛ به صحنه می آید تا کسانی با دین و اعتقادات مردم و آرمان های ولایت بازی نکنند.

 وی در خصوص تبیین بیشتر ماهیت فتنه یادآور شد: آیا نفهمدیدند کسانی که رهبری تا امروز می گوید خط قرمز ما فتنه است؟ نشنیدید رهبری فرمود من شکایت این فتنه گران را پیش خدا هم خواهم برد؟ و از عمق جان رنجش دارند از فتنه و این رنجش شخصی نیست  رنجش یک نظام است؛ اگر میدان پیدا کرده بودند خون 200 هزار شهید انقلاب بر باد رفته بود.

 نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری، با تصریح به اینکه پیشرفت ما در هسته ای در نظر دشمن به منزله بمب اتم است؛ در هوافضا، پزشکی و ... پیشرفت های بسیاری داشته ایم.برخی به ویژه شبکه های بیگانه فارسی زبان وانمود می کنند که شیرازه انقلاب از هم پاشیده و به زودی کار ایران تمام است؛ تأکید کرد: انقلاب اسلامی بی هیچ تردیدی ماندنی است و کسانی که با انقلاب فاصله دارند، بازنده هستند.

 وی «یاس» را از دیگر مواردی خواند که بسیجی با آن بیگانه است و ادامه داد: می خواهند بگویند ما در هیچ عرصه ای پیشرفت نکردیم؛ این دروغ ها چیست؟ اگر پیشرفت نکردیم این همه غوغا برای چیست؟ بسیجیان فن آور ما به فضل خدا ماهواره در فضا قرار دادند و موفق هم شدند.

ارسال نظرات